۰
plusresetminus
پنجشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۰۰

اپلیکیشن آزمایشی برای تشخیص کرونا از صدای کاربر

ایتنا- به‌تازگی یک از یک اپلیکیشن آزمایشی رونمایی شده است و دانشمندان می‌خواهند ببینند که آیا می‌توانند به کمک این برنامه، از روی صدای کاربر بیماری کووید-19 را در وی شناسایی کنند.
اپلیکیشن آزمایشی برای تشخیص کرونا از صدای کاربر
آزمایش‌ها و تست‌های مربوط به بیماری کووید-19 که از ویروس کرونا ناشی می‌شود، واقعاً مهم و حیاتی است. هر روز شاهد افزایش چشمگیر تعداد مبتلایان به بیماری همه‌گیر ناشی از این ویروس هستیم و اگر این بیماری مهار نشود، ممکن است اتفاقات ناگواری در جهان بیفتد. در این بین تمام پزشکان و متخصصان جهان دارند تلاش می‌کنند که راه‌های آسان و مطمئن برای تشخیص این بیماری را کشف کنند.
 
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اوبرگیزمو، تست کرونا به دولت‌ها کمک می‌کند که بتوانند افراد مبتلا را خیلی راحت شناسایی و برای کمک به جلوگیری از شیوع این بیماری آن‌ها را قرنطینه کنند. مشکلی که بیماری کووید-19 دارد این است که ممکن است فردی به این بیماری مبتلا باشد ولی هیچ علامتی از خودش بروز ندهد. این موضوع باعث می‌شود که فرد آزادانه وارد جامعه شود و بیماری را به اعضای خانواده و سایر دوستان خودش منتقل کند.
 
به‌‌‌تازگی  پژوهشگران دانشگاه کارنگی ملون به نتایج خوبی دست پیدا کرده‌اند. آن‌ها یک اپلیکیشن آزمایشی را طراحی کردند که با ضبط صدای افراد تلاش می‌کند که احتمال ابتلای وی به بیماری کووید-19 را بررسی کند و در نهایت اعلام کند که آیا وی به این ببماری مبتلا شده یا سالم است.
 
شیوه کار کردن این اپلیکیشن به این صورت است که از کاربران می‌خواهد که صدای خود را ضبط و پس از آن مجموعه از دستورالعمل‌ها را دنبال کنند. به عنوان مثال کاربر باید یک سری پیام صوتی ضبط و همچنین در میکروفون سرفه کند. در نهایت کاربر باید به سوالاتی پیرامون سلامتی خود پاسخ دهد.
 
هنوز مشخص نیست که این طراحی توسط سازمان غذا و داروی آمریکا یا مرکز کنترل و پیشگیری بیماری این کشور انجام شده است. باید منتظر بمانیم تا این برنامه مراحل آزمایشی را طی کند و کارایی خود را نشان دهد. پژوهشگران این طرح اظهار داشته‌اند که این تست در حال طی مراحل تجربی است و به هیچ عنوان نباید جایگزین آزمایشی پزشکی تأییدشده و معتبر شود.
کد مطلب: 60461
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام