۲
plusresetminus
سه شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۱

آموزش برقراری تماس تصویری با اسکایپ

ایتنا - امروزه با توجه به پاندمی کرونا و خانه‌نشینی افراد سراسر جهان، وجود نرم‌افزارهای تماس تصویری بسیار پیش‌تر از پیش ضروری به نظر می‌رسد. در این مقاله به طریقه برقراری تماس تصویری با اسکایپ، آموزش کار با اسکایپ در کامپیوتر و... می‌پردازیم. لینک دانلود نرم‌افزار اسکایپ نیز در پایان مقاله آمده است.
آموزش برقراری تماس تصویری با اسکایپ
 

معرفی اسکایپ؛ پیام‌رسان تصویری

 
نرم‌افزار پیام‌ رسان اسکایپ (Skype) محصولی از شرکت مایکروسافت است که به شما امکان می‌دهد علاوه بر ارسال و دریافت پیام‌های متنی، مکالمات صوتی و تصویری را برقرار کنید.

اسکایپ اپلیکیشنی است برای تماس صوتی و تصویری که قابلیت چت کردن را نیز به شما می‌دهد.
امکان استفاده از این اپلیکیشن بر روی آی.او.اس و اندروید میسر است، هرچند نسخه اندرویدی این برنامه که از قابلیت تماس تصویری با اسکایپ پشتیبانی می‌کند، با تمام گوشی‌های اندرویدی سازگار نیست و ورژن‌های قدیمی‌تر اندروید امکان استفاده از تماس تصویری را ندارند.

در این مقاله ایتنا به آموزش و نحوه کار این نرم‌افزار می‌پردازیم.

 
آموزش اسکایپ

اسکایپ یک نرم‌افزار فوق‌العاده برای برقراری تماس ارزان یا رایگان به شمار می‌رود.
به وسیله اسکایپ، نه تنها امکان برقراری تماس تصویری با یک اکانت اسکایپ دیگر را به صورت رایگان دارید، بلکه می‌توانید با پرداخت هزینه بسیار کمی، با تلفن‌های داخلی و خارجی نیز تماس برقرار کنید. برای تماس تصویری با اسکایپ نیاز به اتصال به اینترنت گوشی یا وای‌فای دارید.

این نرم‌افزار از کیفیت بالایی در انتقال صدا برخوردار است. به عنوان مثال شما اگر از داخل ایران به یکی از اقوام خود در کشوری نظیر فرانسه تماس بگیرید در هنگام صحبت باید مکث کرده تا صدا با کمی تاخیر به شما و یا طرف مقابلتان برسد، اما در تماس تصویری با اسکایپ شما به راحتی می‌توانید با دورترین مناطق نیز با وضوح و کیفیت بالا تماس بگیرید.
 

نحوه کار با اسکایپ


برای شروع کار با نرم‌افزار اسکایپ و برقراری تماس تصویری با اسکایپ ابتدا Play Store را از فهرست برنامه‌های دستگاه اندرویدی خود اجرا و در ادامه در کادر جستجو عبارت Skype را وارد کنید.
پس از به‌نمایش درآمدن فهرست نتایج، روی نرم‌افزار Skype فشار داده و Install را برای نصب برنامه انتخاب کنید.
پس از نصب و اجرای نرم‌افزار ‌باید برای استفاده از آن به حساب کاربری خود در یکی از سرویس‌های مایکروسافت وارد شوید. برای این کار می توانید از یکی از سرویس های ویندوز، اوت‌لوک، ایکس‌باکس وان، هات‌میل، وان‌درایو و حساب کاربری اسکایپ خود استفاده کنید.

 
تماس تصویری اسکایپ

در صورتی که در سایت مایکروسافت حساب کاربری ندارید، می‌توانید با فشار گزینه‌ Create account برای ایجاد یک حساب کاربری جدید اقدام کنید.
پس از ایجاد حساب کاربری و وارد کردن آن در کادر مربوط، وارد نرم‌افزار خواهید شد و می‌توانید از قابلیت‌های موجود در آن استفاده کنید.
 

تماس اسکایپ به اسکایپ

تماس‌های رایگان این نرم‌افزار محدود به تماس‌های داخل شبکه اسکایپ است.
در این نوع تماس‌ به شما اجازه داده می‌شود با دیگر کاربران نرم‌افزار اسکایپ در سراسر دنیا تماس رایگان برقرار کنید.
برای برقراری تماس تصویری با اسکایپ کافی است نام دوست خود را انتخاب کرده و بر روی Video Call کلیک کنید. چنانچه بخواهید از طریق نرم‌افزار اسکایپ با خطوط زمینی یا همراه در دیگر کشورها تماس برقرار کنید باید با پرداخت هزینه، حساب کاربری خود را شارژ کنید.

 چنانچه افرادی در حساب کاربری مایکروسافتی شما وجود داشته باشند و از نرم‌افزار اسکایپ نیز بهره‌مند باشند، در فهرست دوستان خود می‌توانید آنها را مشاهده کنید.
در صورتی که فهرست دوستانتان خالی باشد یا قصد داشته باشید فرد جدیدی را به آن اضافه کنید، کافی است از آی‌دی مخاطب موردنظرتان مطلع شوید. در ادامه از گزینه‌ منو، Add people را انتخاب ‌کنید.
در این مرحله با وارد کردن آی‌دی مخاطب موردنظر می‌توانید او را به فهرست دوستان خود اضافه کنید و تماس صوتی، تصویری برقرار کرده یا پیام متنی ارسال کنید.
 

 تماس اسکایپ به تلفن ثابت یا همراه

همان‌طور که گفتیم این قابلیت نیازمند اعتبار مالی در حساب شماست و افزایش اعتبار نیز با پرداخت هزینه از طریق کارت‌های اعتباری بین‌المللی امکان‌پذیر است. اسکایپ ادعا می‌کند هزینه برقراری تماس‌های بین‌المللی بسیار ارزان‌قیمتی دارد. چنانچه به استفاده از این قابلیت نیاز دارید و حسابتان را نیز شارژ کرده‌اید، مراحل سختی پیش‌رو نخواهید داشت. برقراری تماس با خطوط تلفن ثابت یا همراه با فشردن آیکون تماس (گوشه‌ پایین، سمت چپ نرم‌افزار) و شماره‌گیری مقصد امکان‌پذیر است.
 

ارسال پیام کوتاه در اسکایپ

اگر با استفاده از این نرم‌افزار با مجموعه‌ای از اعضای فامیل یا دوستان خود در ارتباط هستید و قصد دارید همگی را به جشن تولدتان دعوت کنید، می‌توانید از قابلیت ارسال پیام متنی کمک بگیرید.
پیام‌رسان اسکایپ به شما این امکان را می‌دهد، به‌طور خصوصی برای هریک از مخاطبان دلخواه خود پیام متنی بفرستید یا مجموعه‌ای از مخاطبان را در یک گروه قرار داده و پیامی را به‌طور همزمان برای همه ارسال کنید.

 
اسکایپ چیست؟
 


برای ارسال پیام کافی است روی نام مخاطب موردنظر فشار دهید و در کادر پیام متنی عبارت موردنظرتان را تایپ کرده گزینه‌ ارسال را انتخاب کنید.
برای ارسال پیام گروهی نیز کافی است پس از انتخاب یکی از اعضای گروه، روی آیکون منو کلیک کنید و با استفاده از Add People دیگر مخاطبان را نیز به فهرست اضافه کنید.
 

 تماس تصویری در اسکایپ

اگر از اینترنت پرسرعت استفاده می‌کنید و محدودیتی در مصرف ترافیک اینترنتی ندارید، می‌توانید از تماس‌های ویدئویی اسکایپ با کیفیت بسیار عالی بهره‌مند شوید. برای برقراری تماس تصویری با اسکایپ کافی است پس از انتخاب مخاطب موردنظر، روی آیکون دوربین که در گوشه‌ پایین، سمت چپ قرار گرفته کلیک کنید.
 

 محرمانگی در اسکایپ

در بخش تنظیمات اسکایپ در اندروید، گزینه‌های مختلفی در زمینه امنیت و نیز حریم خصوصی دیده می‌شوند که امنیت شما را تضمین می کنند. متاسفانه برخی از کاربران اسکایپ به جهت کسب درآمد به شما پیام‌های تبلیغاتی متنی می‌فرستند.

برای مسدود کردن دریافت پیام‌های تبلیغاتی کافی است به بخش Setting و قسمت Privacy رفته و بخش Allow IMs From را بر روی حالت Contacts Only قرار دهید. بدین ترتیب دیگر کسی به غیر از مخاطبان نمی‌تواند به شما پیامی ارسال کند.

همچنین شاید بخواهید اطلاعاتی نظیر جنسیت و سن خود را از سیستم هوشمند ارسال تبلیغات مایکروسافت مخفی نگه دارید و تبلیغات دریافت نکنید.
برای این کار گزینه Allow Microsoft Targeted Ads را پیدا کرده و تیک آن را بردارید.

در نهایت همانطور که ذکر شد اسکایپ نرم افزاری است که می توان به وسیله آن، ارتباطی صوتی و تصویری رایگان با دیگر کاربران این برنامه برقرار کرد و البته با خرید اعتبار اسکایپ، می توانید باخطوط تلفن ثابت نیز تماس برقرار کنید.
خدمات این نرم افزار برای مک و ویندوز و تلفن‌های همراه بی‌شماری نیز قابل استفاده است. بیشتر کاربرانی که اقوام یا دوستانی در خارج از کشور دارند، این نرم‌افزار را می شناسند. تماس های این نرم افزار از طریق اینترنت انجام می گیرد و هیچ هزینه اضافه ای برای شما ندارد.

امروزه تماس تصویری با اسکایپ مردم گوشه و کنار جهان را به یکدیگر نزدیکتر کرده است. مهمترین مزیت اسکایپ نسبت به نرم افزارهای مشابه سرعت و کیفیت بالای و هزینه بسیار پایین آن است، به طوری که می تواند مکالمه صوتی و تصویری با کیفیت را حتی با سرعت پایین اینترنت فراهم کند. به این ترتیب می توانید مکالمه ای بدون تاخیر و بدون هزینه با هر جای دنیا داشته باشید.

لینک‌های دانلود:
لینک‌های دانلود برای ویندوز،‌ Mac OS و لینوکس 
لینک دانلود برای اندروید
 لینک دانلود برای آیفون



مطالب مرتبط:
آموزش: چگونه ویدئوهای اینستاگرام را دانلود کنیم؟
آموزش: چگونه لایو اینستاگرام را در کامپیوتر یا تلویزیون ببینیم؟
کرونا باعث افزایش ۷۰ درصدی کاربران اسکایپ شد
آموزش: چگونه آهنگ‌ها را از SoundCloud دانلود کنیم؟
ترفندهای مخفی اندرویدی برای افزایش سرعت گوشی‌های هوشمند
 
کد مطلب: 53953
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام