۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۲۸

آموزش: چگونه از داغ شدن گوشی در تابستان جلوگیری کنیم؟

ایتنا - در صورت گرم شدن بیش از حد، باید در اسرع وقت گوشی را به مکانی خنک‌تر و سایه‌تر منتقل کنید. اگر در حال شارژ شدن است آن را از شارژ بکشید و اگر گوشی شما قاب دارد آن را از قاب جداد کنید.
آموزش: چگونه از داغ شدن گوشی در تابستان جلوگیری کنیم؟
بیش از حد گرم شدن گوشی ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد، از تماشای مداوم ویدئوهای اینترنتی و ضبط ویدئو و انجام بازی‌ها یا اپ‌های سنگین گرفته تا استفاده مداوم از GPS  و انتقال حجم بالایی از دیتا از طریق وایفای یا سیم‌کارت، و دلایل دیگر.
این مشکل می‌تواند بر عملکرد دستگاه شما تأثیر منفی بگذارد، دوام باتری را کاهش دهد و حتی باعث آسیب دائمی به گوشی (و هر چیزی که نزدیک به آن باشد) شود. هرچه به گرمای ماه‌های تابستان افزوده می‌شود و ما زمان بیشتری را در خارج از خانه می‌گذرانیم، خطر داغ شدن گوشی به گرمای خطرناک افزایش می‌یابد.
 
چند سناریوی خاص وجود دارد که هنگام گرم شدن بیش از حد گوشی، باید مراقب آنها باشید، همچنین چند ترفند وجود دارد که می توانید برای محافظت در برابر آن و خنک کردن دستگاه در صورت نیاز استفاده کنید که در این مطلب ایتنا و به نقل از به آن خواهیم پرداخت.
 


چگونه از داغ شدن بیش از حد گوشی جلوگیری کنیم


بدیهی است که نگه داشتن گوشی خود در محیط‌های خنک که تهویه مناسبی دارند نقطه شروع خوبی است. اگر مجبورید گوشی خود را به داخل یک ساختمان گرم ببرید، یا در یک روز آفتابی بیرون بیاورید، آن را تا حد امکان در سایه نگه دارید و مطمئن شوید که فضای زیادی برای عبور هوا در اطراف آن وجود دارد، اگر آن هوا در حال گردش باشد که چه بهتر.
 
برخی راهکارهای ساده عبارتند از اینکه: گوشی خود را در روزهای گرم در داخل ماشین نگذارید. اگر در حال شارژ کردن تلفن خود هستید، مطمئن شوید که دور از پنجره (و نور آفتاب) و در قسمت خنکی از اتاق قرار داشته باشد و هر چند وقت یکبار آن را چک کنید.
مهم: گوشی خود را داخل سونا هم نبرید!
 
اکثر سازندگان، از جمله گوگل توصیه می‌کنند که وقتی گوشی بیش از حد گرم شد فعالیت آن را به حداقل برسانید. در حالت ایده‌آل، می‌خواهید آن را کاملاً خاموش کنید—اگر نمی‌خواهید این کار را انجام دهید، از برنامه‌هایی که در حال اجرا هستید خارج شوید و تلفن خود را در «حالت پرواز» قرار دهید (که به میزان قابل توجهی میزان کار اجزای داخلی را کاهش می‌دهد.)
 
چگونه از داغ شدن بیش از حد گوشی جلوگیری کنیم

اگر گوشی‌تان بیش از حد گرم شد، باید در اسرع وقت آن را به مکانی خنک‌تر و در سایه‌ منتقل کنید، اگر در حال شارژ شدن است آن را از شارژ بکشید و اگر گوشی شما قاب دارد آن را بردارید—بعضی از قاب‌ها در محافظت از گوشی‌ها عالی هستند، اما در خنک نگه داشتن آنها چندان عالی نیستند و این می‌تواند مشکل‌ساز شود. در صورت امکان، بهتر است گوشی را خاموش کرده و برای یک ساعت یا بیشتر در جایی تاریک و خنک قرار دهید.
 
راه های دیگر برای اجلوگیری از داغ شدن بیش از حد گوشی، طبق توصیه سامسونگ، عبارتند از: به‌روز نگه داشتن سیستم‌عامل و اپ‌ها - تضمین تجربه نرم‌افزاری کارآمد و بدون اشکال- و استفاده از شارژرها و کابل‌هایی که به طور رسمی تایید شده هستند. اگر تلفن شما همیشه در هنگام شارژ شدن بیش از حد گرم می‌شود، ممکن است به دلیل اشکال در تجهیزاتی باشد که برای شارژ از آنها استفاده می‌کنید، نه خود گوشی.
 
و نکته پایانی این که تلفنی که به طور مداوم و مکرر حتی در روزهای سرد بیش از حد گرم می‌شود، ممکن است مشکلی مانند معیوب بودن باتری داشته باشد. در این صورت، لازم است با یک تعمیرگاه محلی یا سازنده گوشی تماس بگیرید، تا قبل از بروز هر مشکل دیگری آن را تعمیر کنید.

منبع: گیمودو
 
کد مطلب: 73563
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام