۰
plusresetminus
شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۵۵

محققان کمبریج یک صفحه لمسی ساختند که نیازی به لمس آن نیست

ایتنا - پژوهشگران بر این باورند که این نمایشگر، به خاطر توانائیش در کاهش انتقال عوامل بیماری‌زا از سطح دستگاه‌ها، می‌تواند کاربردهای گسترده‌ای در دنیای پس از کووید-19 داشته باشد.
صفحه لمسی که نیاز به لمس کردن ندارد!
قاعدتا کاربران اسمارتفون‌ها می‌دانند که نمایشگر لمسی آنها یکی از کثیفترین دستگاه‌هایی است که با آن سر و کار دارند. سطح یک صفحه لمسی ممکن است مملو از ویروس‌ها و باکتری‌هایی باشد که پتانسیل بیمار کردن مردم را دارند. این یک مساله دارای اهمیت ویژه در وضعیت کنونی جهان است که همه‌گیری کروناویروس منتج به بیماری‌هایی می‌شود که به طور بالقوه ممکن است موجب مرگ افراد شوند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، محققان دانشگاه کمبریج در حال کار بر روی نوع جدیدی از صفحه لمسی بوده‌اند که نیازی به لمس آن نیست. به آن «نمایشگر لمسی بدون لمس» گفته می‌شود و به طور خاص برای استفاده در خودروها در دست توسعه بوده است. پژوهشگران بر این باورند که این نمایشگر، به خاطر توانائیش در کاهش انتقال عوامل بیماریزا از سطح دستگاه‌ها، می‌تواند کاربردهای گسترده‌ای در دنیای پس از کووید-19 داشته باشد. این تکنولوژی با عنوان «لمس پیشبینی‌کننده» به ثبت انحصاری رسیده است و به عنوان بخشی از همکاری تحقیقاتی با جگوار لندروور توسعه داده شد.
 
این پژوهشگران می‌گویند که تعداد فزاینده‌ای از خودروها امروز برای کنترل مسیریابی، سرگرمی یا دما به تکنولوژی صفحه لمسی مجهز می‌شوند. یک چالش این است که کاربران غالبا به خاطر شتاب گرفتن یا ارتعاش خودرو ناشی از جاده در لمس آیتم مورد نظرشان دچار اشتباه می‌شوند. و وقتی این اشتباه رخ دهد برای اصلاح آن کارهایی می‌کنند که باعث می‌شود تمرکزشان بر جاده از بین برود.
 
محققان کمبریج یک صفحه لمسی ساختند که نیازی به لمس آن نیست

تکنولوژی لمس پیشبینی‌کننده برای کاربر این امکان را فراهم می‌آورد که بر روی گزینه‌ای که قصد انتخاب آن را دارد، با فاصله، انگشت خود را نگه دارد و گزینه مورد نظرش انتخاب شود. تکنولوژی لمس پیش‌بینی‌کننده، در تستهای جاده‌ای با استفاده از شبیه‌سازهای جاده‌ای و کارآزمایی‌های جاده‌ای، توانست تلاش و زمان تعامل را تا 50% کاهش دهد. این کاهش زمان به علت توانائی پیشبینی هدف مورد نظر مشتری با دقت بالا در همان ابتدای اشاره کردن کاربر است.
 
پژوهشگران می‌گویند که این تکنولوژی می‌تواند در اسمارتفون‌ها گنجانده شود و می‌تواند در زمان قدم زدن یا پوییدن مفید واقع شود. همچنین این تکنولوژی برای افرادی که به بیماریهایی مبتلا هستند که موجب لرزش یا تکان ناگهانی دست می‌شود، از جمله بیماری پارکینسون یا فلج مغزی، مفید واقع می‌شود. مشخص نیست که چه زمانی این تکنولوژی ممکن است به صورت تجاری روانه بازار شود.  
 
کد مطلب: 61801
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام