۰
plusresetminus
سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۱۹

متا سختگیری در باره اطلاعات مربوط به کووید-19 را کاهش می‌دهد

ایتنا - این قوانین به مرور زمان تکامل یافتند. به عنوان مثال، در مه 2021، متا گفت که دیگر ادعاهایی مبنی بر اینکه کووید-19 «ساخت انسان» است را حذف نخواهد کرد.
متا سختگیری در باره اطلاعات مربوط به کووید-19 را کاهش می‌دهد
متا در حال لغو قوانین اطلاعات نادرست کووید-19 برای اینستاگرام و فیس‌بوک در کشورهایی است که دیگر همه‌گیری را یک وضعیت اضطراری ملی نمی‌دانند. این خط‌مشی دیگر در ایالات‌متحده، و برخی مناطق دیگر، اعمال نخواهد شد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از انگجت، در ماه ژوئیه گذشته، متا با اشاره به این که این همه‌گیری «تکامل یافته است» است از هیات نظارتش خواست نظرش را در مورد مواجهه با خط‌مشی اطلاعات نادرست اعلام کند. مدتی طول کشید تا هیات نظارت بررسی‌های خود را انجام دهد، اما در ماه آوریل، این گروه پیشنهاد کرد که متا باید به حذف ادعاهای نادرست در مورد کووید-19 که «ممکن است به طور مستقیم به خطر آسیب فیزیکی قریب‌الوقوع و قابل توجه کمک کند» ادامه دهد. هیات نظارت همچنین به این شرکت گفته است که انواع ادعاهای مربوط به این همه‌گیری را که تحت این خط‌مشی حذف می‌کند «بازنگری» کند.
 
علاوه بر این، این گروه مشورتی به متا پیشنهاد کرد که قبل از لغو وضعیت اضطراری کووید-19 توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO)، «برای محافظت از آزادی بیان و سایر حقوق بشر در این شرایط جدید» آماده‌سازی‌های لازم را انجام دهد. WHO در ماه مه وضعیت اضطراری خود برای کووید-19 را لغو کرد و متا اکنون به توصیه‌های هیات نظارت پاسخ داده است.
 
متا در یک پست وبلاگ جدید خود نوشت: «ما رویکردی متناسب‌تر با قوانین اطلاعات نادرست کووید-19 خود مطابق با دستورالعمل‌های هیات نظارت و موجودمان اتخاذ خواهیم کرد. در کشورهایی که اعلامیه اضطراری بهداشت عمومی کووید-19 دارند، به حذف محتوای ناقض خط‌مشی‌هایمان در زمینه اطلاعات نادرست با توجه به خطر آسیب فیزیکی قریب‌الوقوع در رابطه با کووید-19 ادامه خواهیم داد. ما در حال مشورت با کارشناسان بهداشت هستیم تا بفهمیم کدام ادعاها و دسته‌بندی‌های اطلاعات نادرست می‌تواند همچنان این خطر را ایجاد کند. قوانین اطلاعات نادرست کووید-19 ما دیگر در سطح جهانی اعمال نمی‌شوند زیرا اعلامیه اضطراری بهداشت عمومی جهانی که باعث این قوانین شده بود لغو شده است».

 

شایان ذکر است که اندکی پس از شروع همه‌گیری کرونا، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی برای مبارزه با اطلاعات نادرست درباره کووید-19 که مردم منتشر می‌کردند، مانند ادعاهای نادقیق درباره واکسن‌ها، با فشار مواجه شدند. بسیاری - از جمله متا، توییتر و یوتیوب - سیاست‌هایی را برای مقابله با اطلاعات کذب درباره کووید-19 ایجاد کردند.
 
این قوانین به مرور زمان تکامل یافتند. به عنوان مثال، در مه 2021، متا گفت که دیگر ادعاهایی مبنی بر اینکه کووید-19 «ساخت انسان» است را حذف نخواهد کرد. آنگونه که هیات نظارت در سال گذشته اشاره کرد، متا 27 میلیون پست فیس‌بوک و اینستاگرام را که حاوی اطلاعات نادرست درباره کووید-19 بود، بین مارس 2020 تا ژوئیه 2022، حذف کرد.
 
در همین حال، یوتیوب اخیراً خط مشی اطلاعات نادرست خود را به روز کرد تا دیگر ویدیوهای حاوی انکار انتخابات 2020 را ممنوع نکند.
 
کد مطلب: 73359
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام