۱
۰
plusresetminus
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۷
گربه‌ها هم کرونا می‌گیرند

ابتلای عجیب گربه‌ها به ویروس کرونا!

ایتنا - مطابق این تحقیق روی گربه‌های رها شده و واگذار شده در شهر ووهان، گربه‌های زیاد و بیش از حد انتظاری به کروناویروس جدید که عامل بیماری کووید-19 است آلوده شده‌اند.
ابتلای عجیب گربه‌ها به ویروس کرونا!
بر پایه یک مطالعه جدید که گربه‌های رها شده و واگذار شده در شهر ووهان، منشاء آغاز همه‌گیری کنونی جهانی، را مورد ارزیابی قرار داده است، گربه‌های زیاد و بیش از حد انتظاری به کروناویروس جدید که عامل بیماری کووید-19 است آلوده شده‌اند.
به گفته این پژوهشگران، هیچیک از این گربه‌ها علائمی از این بیماری نداشتند، ولی خیلی از آنها پادتن‌های خنثی‌کننده در خونشان داشتند که امکان حفاظت در برابر این ویروس را فراهم می‌آورد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، ماه‌هاست که این آگاهی وجود داشته است که گربه‌ها و سگ‌ها ممکن است به ویروس عامل کووید-19 آلوده شوند، ولی اینکه این آلودگی‌ها چقدر شیوع داشته، هنوز در حد یک راز مانده بود.
ولی اکنون، تا حدودی، با انتشار یک مطالعه جدید در ژورنال میکروب‌ها و عفونت‌های نوظهور نکاتی روشن شده است. دانشمندان، به عنوان بخشی از کارشان، نمونه‌های خون و سواب (گوش‌پاک‌کن) از 102 گربه که در فاصله ژانویه 2020 تا مارس 2020 از شهر ووهان جمع‌آوری شدند گرفتند.
 
بر مبنای این نمونه‌های خون و سواب، 15 گربه از 102 گربه مورد آزمایش قرار گرفته، با توجه به شواهد پادتن‌های موجود در خونشان، به ویروس SARS-CoV-2 آلوده شده بودند.
این محققان دریافتند که 11 مورد از نمونه‌های گرفته شده از این 15 گربه حاوی «پادتن‌های خنثی‌کننده» بودند، که به عنوان پادتن‌هایی توصیف می‌شوند که در برابر این ویروس چنان موثر هستند که به طور کامل مانع از ابتلا به بیماری می‌شوند.

 

با اینکه نتیجه تست همه این گربه‌ها از جنبه پادتن‌هایی که نشانگر وجود ویروس هستند مثبت بود، ولی در هیچ یک از این گربه‌ها هیچ نوعی از علائم روشن این بیماری مشاهده نشده و هیچ گزارشی از مرگ گربه‌ها در رابطه با آن وجود نداشته است.
این پادتن‌ها و فقدان علائم نشانگر حفاظت طبیعی در برابر این ویروس هستند، هرچند که انسانها از چنین حفاظت طبیعی بهره‌مند نیستند.
 
بر طبق این مطالعه، شواهدی وجود دارد که برخی از گربه‌ها ویروس کرونا را به گربه‌های دیگر انتقال داده‌اند، ولی شواهدی وجود ندارد که حیوانات آلوده شده می‌توانند این ویروس را به انسان‌ها انتقال دهند.
با این حال، به نظر می‌رسد که انسان‌ها می‌توانند این ویروس را به گربه‌ها انتقال دهند که شاهد آن سطح مشخصا بالای پادتن‌های یافته شده در گربه‌هایی است که مالکشان مبتلا به بیماری کووید-19 شده بود.
  
 
کد مطلب: 62285
نام شما
آدرس ايميل شما


آریو
feedback
Iran, Islamic Republic of
چه چندش آور همه خبره شده مال کرنا
گند کرنا هر چی خبرگذاریه برداشته
🤣🤣🤣🤣🤣🤣در باره گربه ها و کرنا و...وکرنا ....وکرنا
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام