۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۲

احتمالا باید هر سال واکسن کووید-19 بزنیم

ایتنا - کاخ سفید در حال بررسی این احتمال است که به تزریقهای تقویت‌کننده هم نیاز شود، و خود را برای بدترین سناریوی ممکن آمده می‌کند.
احتمالا باید هر سال واکسن کووید-19 بزنیم
مدیرعامل فایزر می‌گوید که واکسیناسیون سالانه کووید-19 احتمالا برای مهار کروناویروس لازم خواهد بود، و در واقع حتی چنین اقدامی هم ممکن است به خاطر گستره ابتلای انسانها و افزایش گونه‌های این ویروس برای این هدف کفایت نکند. این هشدار امیدها برای مصونیت یافتن مردم در سال جاری و برای پیشگیری بلندمدت از موارد حاد این بیماری که به مرگ منجر می‌شود را با تردید مواجه می‌کند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، آمریکا فرایند واکسیناسیون را تسریع کرده است و گفته می‌شود که 181 میلیون بزرگسال در این کشور دستکم یک دوز واکسن را تا 14 آوریل دریافت کرده‌اند. با این وجود، واقعیت این است که – تا حدود زیادی مانند واکسن آنفلوانزا – این واکسیناسیون ارزشی یک ساله داشته باشد.
 
در اوائل ماه جاری میلادی، تحقیق شرکت فایزر به این جمعبندی رسید که کارائی مصونسازی حداقل شش ماه است؛ این نتیجه‌گیری در پی ادامه تلاشهای این شرکت برای پایش پاسخ پادتنی افرادی که این واکسن را دریافت کرده‌اند حاصل شده است. با این حال، به نظر می‌رسد در آینده هم نیاز به واکسیناسیون خواهد بود.

 

آلبرت بورلا، مدیرعامل فایزر، در گفتگو با CNBC گفت: «یک سناریوی محتمل این است که ممکن است بین ماه‌های ششم تا دوازدهم نیاز به دوز سوم وجود داشته باشد، و پس از آن یک واکسیناسیون سالانه انجام شود، و این نتیجه‌گیری هنوز باید مورد تایید قطعی قرار بگیرد. در عین حال، گونه‌های جدید این ویروس هم نقشی کلیدی در آینده این فرایندها ایفا خواهند کرد».
 
این نخستین باری نیست که چنین هشداری مطرح می‌شود. در ماه فوریه هم الکس گروسکی، مدیرعامل شرکت جانسون و جانسون، احتمال نیاز به ایمن‌سازی سالانه علیه کووید-19 را مطرح کرده بود.
 
در این میان، کاخ سفید در حال بررسی این احتمال است که به تزریقهای تقویت‌کننده هم نیاز شود، و خود را برای بدترین سناریوی ممکن آمده می‌کند. تزریق‌های تقویت‌کننده در حال حاضر توسط شرکتهای بزرگ داروسازی در حال توسعه هستند، چرا که این شرکت‌ها خود را برای مواجهه با افزایش تعداد گونه‌های کروناویروس آماده می‌کنند.
کد مطلب: 64717
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام