۰
plusresetminus
جمعه ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۳:۴۰

ارتباط بین غذاهای فراوری‌شده و بیماری‌های جدی کشف شد

ایتنا - فهرست اثرات مضر رنگ‌ها و افزودنی‌های خوراکی در حال افزایش است، به‌ویژه با یک مطالعه جدید فرانسوی که خطر این افزودنی‌ها و امولسیفایرهای غذایی را برای سلامت انسان و سیستم ایمنی تأیید می‌کند.
ارتباط بین غذاهای فراوری‌شده و بیماری‌های جدی کشف شد

۸ ماه پس از ارائه نتایج اولیه یک تحقیق فرانسوی که ۷ سال قبل آغاز شد و توسط مجله علمی PLOS ONE منتشر شد، دانشمندان تأیید کردند که غذاهای حاوی رنگ‌های مصنوعی و افزودنی‌های خوراکی باعث سرطان می‌شوند.

این مطالعه که چندین سال به طول انجامید و شامل بیش از ۹۰ هزار شرکت‌کننده فرانسوی بود، نشان داد که غذاهای فوق فرآوری‌شده، معروف به UPF، منجر به سرطان می‌شوند.

به طور جزئی، غذاهای حاوی نماد غذایی E471 با افزایش خطر ابتلا به سرطان به طور کلی تا حدود ۱۵ درصد و افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه برای زنان تا حدود ۲۴ درصد و سرطان پروستات برای مردان تا بیش از ۶۵ درصد مرتبط است.

محققان بر این باورند که این افزودنی‌های غذایی، میکروارگانیسم‌های روده را مختل کرده و دسترسی باکتری‌های عامل بیماری به سد روده را تسهیل می‌کنند، که ظاهر سرطان را افزایش می‌دهد.

مطالعه قبلی توسط دانشگاه بریستول بریتانیا و آژانس بین‌المللی تحقیقات سرطان نشان داد که خوردن مقدار زیادی بستنی، چیپس سیب‌زمینی، نوشابه و ماست با طعم میوه، همه غذاهایی هستند که با رنگ‌های زیبا و روشن خود مشتریان را جذب می‌کنند. ممکن است خطر ابتلا به سرطان دستگاه گوارش، سر و گردن را نیز افزایش دهد.
کد مطلب: 77361
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام