۰
plusresetminus
پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۳۱

ربات چت هوش مصنوعی «بارد» گوگل اکنون می‌تواند وارد ایمیل شما شود

ایتنا - کاربران می‌توانند از این ربات‌ چت بخواهند کار برنامه‌ریزی جلسات را از طریق جیمیل به صورت خودکار انجام بدهد.
ربات چت هوش مصنوعی «بارد» گوگل اکنون می‌تواند وارد ایمیل شما شود

بارد، ربات‌ چت قدرتمند هوش مصنوعی گوگل، اکنون می‌تواند به ایمیل‌های افراد و سایر خدمات گوگل دسترسی پیدا کند. به گفته این شرکت، این ابزار با پلتفرم‌های گوگل مانند جیمیل، نقشه‌ها و یوتیوب مرتبط شده است تا بتواند پاسخ‌های درست‌تر و مفیدتری به پرسش‌ها ارائه کند.

مثلا کاربران می‌توانند از این ربات‌ چت بخواهند کار برنامه‌ریزی جلسات را از طریق جیمیل به صورت خودکار انجام بدهد.

به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، گوگل پیش‌تر در سال جاری بارد را ظاهرا در واکنش به موفقیت چشمگیر سایر پلتفرم‌های هوش مصنوعی مولد همچون چت جی‌پی‌تی راه‌اندازی کرد. بارد بسیاری از ویژگی‌های مشابه رقیبش را ارائه داده است و به کاربران امکان می‌دهد به زبان روزمره گفت‌وگو کنند و در پاسخ، واژه و اطلاعات بگیرند.

این شرکت اکنون برای این برنامه به‌روزرسانی مهمی به نام «افزونه‌های بارد» انجام داده است که به کاربران امکان می‌دهد به منظور ارائه پاسخ به یک درخواست، سایر خدمات گوگل را برای همکاری با «بارد» به آن پیوند بدهندــ مثلا وقتی از بارد می‌خواهند به برنامه‌ریزی برای تعطیلات کمک کند، می‌توانند از بارد بخواهند تاریخ‌هایی را که برای اعضای خانواده مفید است، از جیمیل دریافت کند، از گوگل مپس برای دریافت مسیرهای فرودگاه استفاده کند و در یوتیوب، ویدیوهایی برای بهترین کارهایی که می‌توان در مقصد انجام داد، بیابد.

گوگل گفت که این به‌روزرسانی بارد را به «توانمندترین» نسخه این برنامه تبدیل کرده است و به افراد بیشتری کمک می‌کند تا از این برنامه برای همکاری استفاده کنند.

این شرکت بزرگ فناوری گفت که این به‌روزرسانی کاملا بر حریم خصوصی کاربر متمرکز است و آن‌ها باید اجازه دسترسی بارد به خدمات گوگل را فعال کنند و امکان بازبینی فرد بر هر محتوایی که برداشته می‌شود، وجود ندارد، مگر آنکه کاربر به‌طور خاص از بارد بخواهد آن را برای بررسی نشان کند.

گوگل گفت اکنون توسعه بیشتر این ربات چت به کاربر امکان می‌دهد پاسخ‌هایی را که با استفاده از دکمه جدید «گوگل کن» (Google it) از بارد دریافت می‌کند، دو بار بررسی کند، که پاسخ را در مقایسه با نتایج جست‌وجوی مرتبط گوگل بررسی  و بر قسمت‌هایی که از اعتبار آن‌ها مطمئن است و نیز بر مواردی که نتایجی متفاوت پیدا کرده است، تاکید می‌کند.

 


برخی کارشناسان در مورد انتشار احتمالی اطلاعات نادرست در پلتفرم‌های هوش مصنوعی مولد نگرانی‌هایی مطرح کرده و هشدار داده‌اند که برخی اطلاعات به شیوه‌ای معتبر به کاربر ارائه می‌شوند، در حالی‌ که ممکن است بر اساس اطلاعات نادرست یا قدیمی باشند که برای آموزش این ربات‌ چت‌ها به کار رفته است.

گزارش سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) که روز دوشنبه منتشر شد و به بررسی تاثیر احتمالی بازار هوش مصنوعی پرداخته، یادآوری کرد که بدون اصول راهنمایی مناسب، ممکن است مردم و مشاغل با قرار گرفتن در معرض کلی اطلاعات نادرست و کلاهبرداری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی آسیب ببینند.

یوری پینسکی، مدیر گوگل برای مدیریت محصول بارد، در یک پست وبلاگی درباره به‌روزرسانی‌های بارد نوشت: «یکی از بزرگ‌ترین مزایای بارد آزمایشی برای همکاری با هوش مصنوعی مولد این است که می‌تواند پاسخ‌هایش را دقیقا مطابق با نیاز شما تنظیم کند.»

مثلا می‌توانید از بارد بخواهید یک متن برنامه‌ریزی سفر برای شما و دوستانتان فراهم کند، فهرست بازار آنلاین شما را پیش‌نویس کند، یا به توضیح یک موضوع علمی برای فرزندانتان کمک کند. اکنون بارد در شخصی‌سازی پاسخ‌هایش بهتر از گذشته کار می‌کند و شما می‌توانید به راحتی ایده‌هایتان را عملی کنید.

«امروز افزونه‌های بارد را به انگلیسی راه‌اندازی کرده‌ایم که راهی کاملا جدید برای تعامل و همکاری با بارد است. بارد با افزونه‌ها می‌تواند اطلاعات مرتبط را از ابزارهای گوگل‌ــ مانند مپس، درایو، داکس، جیمیل، یوتیوب و پروازهای گوگل و هتل‌ها که به شکل روزمره از آ‌ن‌ها استفاده می‌کنید پیدا کند و به شما نشان بدهد؛ حتی زمانی که اطلاعات موردنیاز مربوط به چندین اپلیکیشن و خدمات [مختلف] باشد.»

گوگل در جای دیگری از این به‌روزرسانی تاکید کرد که وقتی لینکی را در مکالمه با بارد به صورت آنلاین به اشتراک می‌گذارید، دیگران می‌توانند روی آن لینک کلیک کنند و خودشان همان مکالمه را ادامه بدهند.
کد مطلب: 74938
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام