۰
plusresetminus
چهارشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۰۰

کشف قدیمی‌ترین نمونه ثبت شده از آثار حیوانات در گرند کنیون

ایتنا- دیرینه‌شناسان تائید کرده‌اند که ردپای فسیلی یافت شده در پارک ملی گرند کنیون قدیمی‌ترین ردپای ضبط‌شده در طی تاریخ است.
کشف قدیمی‌ترین نمونه ثبت شده از آثار حیوانات در گرند کنیون
دیرینه‌شناسان تائید کرده‌اند که ردپای فسیلی یافت شده در پارک ملی گرند کنیون قدیمی‌ترین ردپای ضبط‌شده در طی تاریخ است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  cnet، این ردپاها برای اولین بار در سال 2016 درون یک تخته‌سنگ به‌واسطه پروفسور زمین‌شناسی نروژی به نام الان کریل و دانشجویانش کشف شد اما هم‌اکنون محققان دریافتند که قدمت این ردپاها به 313 میلیون سال پیش می‌رسد و به‌نوعی قدیمی‌ترین ردپای کشف شده در تاریخ است.
 
استفان رولاند به‌عنوان یک دیرینه‌شناس از دانشگاه نوادای لاس‌وگاس اظهار کرد که:« این‌ها قدیمی‌ترین ردهای مهره‌داران در گرند کنیون است که به ردهای فسیلی فراوانش شناخته می‌شود.
 
 
 
آن‌ها در بین قدیمی‌ترین ردپاهای حیواناتی نظیر خزندگان هستند که تخم‌های آن‌ها دارای پوسته است.» آن‌ها همچنین اولین سند اثبات‌کننده حرکت مهره‌داران روی تپه‌های ماسه‌ای هستند.
 
این ردپاها نشان‌دهنده دو حیوان هستند که به‌صورت توالی عرضی قدم می‌زنند. به این معنی که دو پای موجود در هر طرف این مهره‌دار به‌صورت  ردیفی حرمت کرده و پای عقب جلو قرار می‌گیرد و پای جلو در پی آن حرکت می‌کند. این روش راه رفتن در سگ‌ها و گربه‌ها دیده می‌شود.
 
رولند دراین‌باره اعلام کرد که این ردها سندی بر استفاده از این روش راه رفتن توسط مهره‌داران در طی تاریخ است. پیش‌ازاین اطلاعاتی در این رابطه در دست نبود و بررسی این ردپاها به دانش دیرینه‌شناسان در رابطه با مهره‌داران اطلاعات فراوانی ارائه کرد.
 
کد مطلب: 62099
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام