۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۵:۳۰
تحقیقات دانشمندان نشان داد:

هزینه نگهداری از خودروهای برقی کمتر از خودروهای سوخت فسیلی است

ایتنا- گزارش‌های به‌دست‌آمده حاکی از آن است که خرید خودروهای برقی مقرون‌به‌صرفه از خودروهای بنزینی با همان کیفیت است.
هزینه نگهداری از خودروهای برقی کمتر از خودروهای سوخت فسیلی است
گزارش‌های به‌دست‌آمده حاکی از آن است که خرید خودروهای برقی مقرون‌به‌صرفه از خودروهای بنزینی با همان کیفیت است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، تولیدکنندگان خودروهای برقی همیشه ادعا کرده‌اند که قیمت این سری از خودروها ارزان‌تر از خودروهای بنزینی تمام خواهند شد و هم‌اکنون به نظر می‌رسد که ادعای آن‌ها تنها جنبه بازاریابی نداشته است.
 
مطالعه‌ای که به‌تازگی در این زمینه از سوی سازمان Consumer Reports منتشر شده است حاکی از آن است که خرید محبوب‌ترین خودروهای برقی به‌صورت کلی مقرون‌به‌صرفه از خودروهای بنزینی هم کلاس آن‌ها است. قیمت تمام شده خودروهای برقی در حدود قیمت 50 هزار دلار شش هزار الی 10 هزار دلار به‌صرفه‌تر از خودروهای مشابه بنزینی حساب خواهد شد.
 
 
 
یافته‌های این مطالعه حاکی از آن بود که تسلا مدل 3 در این میان بیشترین محبوبیت را دارد. این خودروی برقی لوکس در قیاس با پرفروش‌ترین خودروی کلاس خود یعنی BMW 330i و برترین خودرو ازنظر رتبه‌بندی‌ها یعنی Audi A4 15 هزار دلار ارزان‌تر تمام خواهد شد. البته این میزان صرفه‌جویی به هنگام خرید خودروی دست‌دومی که 5 الی 7 سال از عمر آن می‌گذرد بسیار بیشتر خواهد بود.
 
صرفه‌جویی در مصرف سوخت به‌طور غیرمنتظره‌ای نقش زیادی در این آمار ایفا کرد. سازمان Consumer Reports تشخیص داد که رانندگان خودروهای برقی برای تأمین انرژی وسیله نقلیه خود حدود 60 درصد کمتر هزینه می‌کنند و مالکانی که برد خودرو آن‌ها 250 مایل یا بیشتر است می‌توانند به‌جای شارژرهای سریع عمومی 92 درصد شارژ خود را در خانه انجام دهند.
 
بااین‌حال تعمیر و نگهداری از این سری خودروها نیز شاخصی مهم بود. گزارش‌های قابلیت اطمینان در این زمینه حاکی از آن بود که این دسته از هزینه‌ها برای دارندگان خودروهای برقی تقریباً نصف هزینه‌ای است که مالکان خودروهای بنزینی هزینه می‌کنند. البته هزینه تعمیرات یک خودروی فرسوده استفاده‌شده ممکن است زیادتر از خودروی صفرکیلومتر باشد اما درنهایت بازهم مقرون‌به‌صرفه از خودروی بنزینی خواهد بود.
 
کد مطلب: 62661
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام