۰
plusresetminus
شنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۱:۱۳

فروش خودروهای با سوخت فسیلی در کشورهای مختلف تا چه سالی ممنوع خواهد شد

ایتنا - در حال حاضر، نروژ کشور پیشرو در اجرای سیاست‌های دولت برای حمایت از خودروهای الکتریکی است. طبق گزارش Canary Media، در نروژ 86 درصد از وسایل نقلیه فروخته شده خودروهای الکتریکی هستند - و این می‌تواند اولین کشوری باشد که در دهه آینده بازار خودرو با فروش 100 درصدی خودروهای الکتریکی داشته باشد.
فروش خودروهای با سوخت فسیلی در کشورهای مختلف تا چه سالی ممنوع خواهد شد
با هدف مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی و ترویج استفاده از انرژی پایدار، کشورهای سراسر جهان در حال رو آوردن به وسایل نقلیه الکتریکی هستند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، این فقط دولت‌ها نیستند که برای آینده‌ای سبزتر به شدت تلاش می‌کنند؛ بلکه خودروسازان نیز به چنین سمتی در حال حرکت هستند. اکثر دولت‌ها، تولیدکنندگان خودرو و اپراتورهای ناوگان متعهد شده‌اند که طی دهه آینده به خودروهای 100 درصد برقی رو بیاورند.
 
در ایالات متحده، دولت بایدن قانون جدیدی را با تخفیف مالیاتی برای خودروهای برقی معرفی کرد که برندهای محبوبی مانند تسلا و جنرال موتورز را دوباره در کانون توجه مشتریان قرار می‌دهد – البته به شرط اینکه خودروهای برقی در داخل این کشور تولید شوند. دولت ایالات متحده همچنین در حال کار بر روی یک استراتژی اقتصادی است که تولید خودروهای برقی را افزایش می‌دهد به طوری که از هر دو خودرویی که تا سال 2030 فروخته می‌شود، یک دستگاه برقی باشد.
 

اکثر کشورها تا سال 2040 خودروهای با سوخت فسیلی‌ را ممنوع خواهند کرد
 
بر اساس اعلامیه COP26، اکثر کشورها متعهد شده‌اند که تا سال 2040 صد درصد خودروهای برقی بفروشند. با این حال، انتظار می‌رود کشورهایی که بازارهای پیشرو دارند تا سال 2035 خودروهای بنزینی را کنار بگذارند. اکثر کشورهای اروپایی اعلامیه COP26 را امضا کردند و اتحادیه اروپا. طبق گزارش CNBC، قصد دارد تا سال 2035 وسایل نقلیه با سوخت فسیلی را ممنوع کند. انگلستان،. اگرچه دیگر عضو اتحادیه اروپا نیست، اما همچنین قصد دارد تا سال 2035 فروش خودروهای بنزینی را محدود کند. سایر اقتصادهای در حال توسعه مانند هند، کنیا، مکزیک، ترکیه و رواندا، که بخشی از اعلامیه COP26 هستند، ضرب‌الاجلی برای ممنوعیت خودروهای دارای سوخت فسیلی تا سال 2040 تعیین کرده‌اند.
 
در حال حاضر، نروژ کشور پیشرو در اجرای سیاست‌های دولت برای حمایت از خودروهای الکتریکی است. طبق گزارش Canary Media، در نروژ 86 درصد از وسایل نقلیه فروخته شده خودروهای الکتریکی هستند - و این می‌تواند اولین کشوری باشد که در دهه آینده بازار خودرو با فروش 100 درصدی خودروهای الکتریکی داشته باشد. ایسلند نیز با 72 درصد از کل فروش خودرو که خودروهای برقی را تشکیل می دهد نمونه خوبی است، در حالی که سوئد با 43 درصد در رتبه سوم قرار دارد.
 

بیشتر خودروسازان تا سال 2035 به خودروهای الکتریکی روی خواهند آورد
 
اکثر خودروسازان بزرگی که در حال حاضر خودروهای سوخت فسیلی تولید می‌کنند تا سال 2035 به فروش خودروهای برقی روی خواهند آورد. به طور خلاصه، جنرال موتورز، شرکت فورد موتور، جگوار لندرور، مرسدس بنز و ولوو کارز امضاکنندگان اعلامیه COP26 هستند. فراتر از آن، تا سال 2030، تویوتا انتظار دارد 70 درصد از کل فروش خودروهایش در ایالات متحده به خودروهای برقی تبدیل شود، و هوندا در حال کار بر روی استراتژی برای حذف 100 درصد خودروهای فسیلی‌سوز خود تا سال 2040 است.
کد مطلب: 70200
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام