۰
plusresetminus
پنجشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۰
یافته‌های یک مطالعه

پنج روش کلیدی برای بهبود خلق و خو در طی پاندمیک کرونا

ایتنا - این مطالعه جدید مردم را به اجتناب از صرف زمان بیش از حد زیاد در تمرکز بر خودشان ترغیب نموده است، و در عوض آنها را ترغیب می‌کند که تمرکزشان را بر فعالیتهایی معطوف کنند که حس بهتری از تندرستی در پی دارند.
پنج روش کلیدی برای بهبود خلق و خو در طی پاندمیک کرونا

اگر به خاطر پاندمیک ویروس کرونا دچار پریشان‌احوالی شده‌اید، شما تنها نیستید. افراد زیادی هستند که به دلایل مختلف به خاطر شیوع این ویروس دچار استرس و افسردگی شده‌اند، که یکی از آنها نگرانی از جان باختن، بیکاری گسترده، و انزوایی است که از دستورات ماندن در خانه حاصل می‌شود. مدتی طول خواهد کشید تا اوضاع به وضعیت نرمال برگردد، ولی یک مطالعه جدید راه‌هایی برای قابل تحمل‌تر کردن این روزها ارائه نموده است.  
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، یک مطالعه جدید انجام شده توسط دانشگاه کارولینای شمالی در چپل هیل، که در آن محققان بیش از 600 تفر را در آمریکا دریاره رفتارشان در طی این پاندمیک و همچنین تجربیاتشان گرد هم آوردند. هدف این بود که چیزهایی کشف شوند که ممکن است اثرگذاری مثبتی بر زندگی نرمال جدیدشان در طی این دوره نامعمول از تاریخ داشته باشند.
 
این مطالعه جدید مردم را به اجتناب از صرف زمان بیش از حد زیاد در تمرکز بر خودشان ترغیب نموده است، و در عوض آنها را ترغیب می‌کند که تمرکزشان را بر فعالیت‌هایی معطوف کنند که حس بهتری از تندرستی در پی دارند.
 
بر پایه این تحقیق، این فعالیت‌ها عبارتند از عادت‌های دارای تمرکز معنوی مانند مدیتیشن و نیایش، و همچنین ورزش کردن، تمرکز بر خودمراقبتی، مشارکت در تفریحات، و اختصاص زمانی برای آرامش. از سوی دیگر، این مطالعه دریافت که مرور پسیو شبکه‌های اجتماعی ارتباطی «قوی» با افزایش احساس‌های منفی، از جمله اضطراب، دارد.  

 

همچنین، مشخص شد که درونگراها و برونگراها از صرف زمان با دیگر افراد به نتایج مثبتی می‌رسند – به ویژه اگر در طی این زمان تنها زندگی کنند. فاصله‌گذاری اجتماعی باعث پیچیده شدن این می‌شود ولی چیزهایی همچون چتهای ویدئویی و تماس‌های ویئویی دارای مزایایی هستند که مباحثات مبتنی بر متن فاقد آنها بودند.
 
در مجموع، این مطالعه پنج چیز را برجسته‌سازی کرده است که می‌توانند به بهبود روز شما و خلق و خوی شما در طی این پاندمیک کمک کنند:
 
- مقدار زمانی که بدون تفکر بر گذر زمان در شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک صرف می‌کنید را محدود کنید
- عواطف منفی را در زمانی که ظهور می‌یابند بپذیرید، با آنها نجنگید
- با افراد دیگر تماس برقرار کنید، و نه صرفا از طریق ارسال پیام‌های متنی
- خودمراقبتی را تمرین کنید
- به افراد دیگر کمک کنید
 
 
کد مطلب: 61441
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام