۱
plusresetminus
دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۵۸

گوگل آنالیتیکس، همه چیز را بیان نمی‌کند

ایتنا- مطالعات و بررسی‌های مختلف نشان می‌دهد که ابزار گوگل آنالیتیکس، همه مسائل و اطلاعات مربوط به رفتار مشتریان را بیان نمی‌کند.
گوگل آنالیتیکس، همه چیز را بیان نمی‌کند
گوگل آنالیتیکس یکی از ابزارهای آشنا برای افرادی است که وب‌سایت دارند. این ابزار، آمار بازدیدکنندگان وب‌سایت را با جزئیات مختلف نشان می‌دهد.
دارندگان وب‌سایت با تکیه بر این ابزار می‌توانند سایت خود را از لحظات بازدیدکنندگان تجزیه و تحلیل و برای بهبود وضعیت وب‌سایت خود برنامه‌‎ریزی کنند.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از نکست وب، بررسی‌ها نشان می‌دهد که عملکرد گوگل آنالیتیکس در مورد نمایش رفتار مشتریان معیوب است؛ از این رو دارندگان وب‌سایت استقبال چندانی از اعداد و ارقامی که گوگل آنالیتیکس به آنها ارائه می‌دهد، نمی‌کنند.

اگر با محتوا سر و کار داشته باشید، به خوبی می‌دانید که درک رفتار مشتریان و احساس آنها کار راحتی نیست. ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس می‌کوشند که درک عمیق‌تر و بهتری به کاربران خود ارائه دهند، ولی در بسیاری از موارد این امکان برای آنها وجود ندارد.
 
گوگل آنالیتیکس از نظر آماری، بسیار خوب و راضی‌کننده است، ولی مشکل اصلی این است که رفتار مشتری را به طور کامل تحلیل نمی‌کند و این شما هستید که به عنوان صاحب کسب و کار باید آمارها را تجریه و تحلیل کنید و از روی اعدادی که مشاهده می‌کنید، بفهمید که مشتریان چه مسائلی را دوست دارند و روی چه چیزهایی سرمایه‌گذاری می‌کنند.
 

معمولا کاربران گوگل آنالیتیکس دوست دارند که همه اطلاعات در مورد مشتریان به صورت کامل و بی‌نقص در اختیار آنان قرار گیرد.
به خاطر داشته باشید که میزان ورودی و کلیک، لزوماً به معنای خوب بودن یک محصول و علاقه مخاطبان به آن نیست.

باید تمرکز خود را روی خرید بگذارید. باید سعی کنید تمامی معیارها را در کنار هم قرار دهید و از طریق قوه استدلال، مسائل را بررسی و رفتار کاربران را تحلیل کنید.
 
تمرکز اکثر ابزارهای تجزیه و تحلیل وب روی میزان بازدید از صفحات است. ممکن است بازدید از یک صفحه به دلیل بالا بودن رتبه آن در گوگل بالا باشد ولی آمار مربوط به خرید آن راضی کننده نباشد.
از طرفی شاید محصولی آمار بازدیدکننده آن بالا نباشد ولی فروش خوبی داشته باشد. گوگل آنالیتیکس از نظر آماری بسیار عالی است ولی زحمت تجزیه و تحلیل با صاحب فروشگاه اینترنتی یا وب‌سایت است.
 
کد مطلب: 58463
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام