۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۶

راز موفقیت سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها از دید گوگل

ایتنا – هر چه کاربران در استفاده از یک سایت یا برنامه احساس راحتی بیشتری کنند، احتمال موفقیت آن افزایش می‌یابد.
راز موفقیت سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها از دید گوگل
بر اساس پژوهشی که اخیراً گوگل انجام داده است، امروزه کاربران زیادی از تلفن همراه برای وبگردی و خرید استفاده می‌کنند.
 
به گزارش سزویس اخبار اینترنت از رایورز به نقل از وب‌سایت tech-wd.com، این پژوهش با همکاری یک مرکز متخصص در زمینه توسعه رابط کاربری وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های اینترنتی در امارات و عربستان سعودی تهیه شده است.
بر اساس این مطالعه، 96 درصد کاربران اینترنت در هر دو کشور یادشده، از تلفن همراه برای وبگردی استفاده می‌کنند و 93 درصد نیز به همان میزان که از رایانه برای گشت و گذار در اینترنت استفاده می‌کنند، از تلفن همراه خود برای این کار بهره می‌برند.
 
مطابق گزارش ایتنا در این پژوهش به اهمیت نسخه موبایلی سایت‌ها اشاره شده و آمده است: شرکت‌ها و وب‌سایت‌هایی که به توسعه یک نسخه کاربرپسند و جذاب برای کاربران گوشی‌های هوشمند بی‌اعتنا هستند، مشتریان خود را از دست می‌دهند و فروش آنها به تدریج کاهش می‌یابد.
 
در این گزارش، تعداد افرادی که به دلیل کاربرپسند نبودن یک اپلیکیشن، به سراغ برنامه‌های جایگزین می‌روند، 38 درصد برآورد شده است.
 
در واقع گوگل راز موفقیت وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها را در این می‌داند: سهولت استفاده و سهولت دسترسی به گونه‌ای که کاربر بتواند به راحتی به آنچه که در پی آن است دست یابد.
 

در پژوهش مزبور 303 سایت مختلف از سایت‌های پربازدید در حوزه تورهای مسافرتی، رزرو هتل و خرده‌فروش‌های آنلاین در امارات و عربستان سعودی مورد بررسی قرار گرفته است.
 
علاقه‌مندان برای دریافت متن کامل این تحقیق می‌توانند به سایت Think with Google مراجعه کنند.
 
کد مطلب: 53466
برچسب ها: گوگل گوگل سئو
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام