۰
plusresetminus
يکشنبه ۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۲

فایرفاکس در هنگام مشاهده وب‌سایت‌های هک‌شده هشدار می‌دهد

ایتنا- فایرفاکس به زودی در هنگام مشاهده وب‌سایت‌های هک‌شده به کاربران هشدار می‌دهد. موزیلا تمام تلاش خود را برای برخورداری از سرویس هشدار نقض انجام می‌دهد.
فایرفاکس در هنگام مشاهده وب‌سایت‌های هک‌شده هشدار می‌دهد
به تازگی نرم‌افزار مرورگر مشهور وب شرکت موزیلا، فایرفاکس، دارای قابلیتی جدیدی شده که از نظر امنیت، امتیازی قابل توجه برای آن به شمار می‌رود. با این ویژگی جدید، زمانی که کاربر وارد وب‌سایتی می‌شود که سابقه هک شدن دارد، مرورگر بلافاصله به او هشدار می‌دهد و وی را از خطرات احتمالی ورود به آن، آگاه می‌سازد.
این هشدارها که "هشدارهای نقض" نامیده می‌شود، می‌تواند کاربران را در مقابل بسیاری از مشکلات، ایمن سازد.

به گزارش ایتنا از رایورز با وجود این قابلیت، دیگر نقض‌ها و هک‌های چند میلیونی مانند هک شدن اخیر 57 میلیون کاربر سرویس اوبر اتفاق نخواهد افتاد. این پنجره‌های هشدار پاپ‌آپ‌ دارای یک لینک «بیشتر بیاموزید» نیز هست که کاربران را به سمت یک صفحه پشتیبانی راهنمایی می‌نماید و در آن، اسنادی مفید در مورد نقض اطلاعات و احتمال خطر موجود است.
 
متخصصین فنی از این ویژگی جدید نرم‌افزار موزیلا استقبال نموده و معتقدند هشدارهای نقض به کاربران فایرفاکس این امکان را می‌دهد که از یک سرویس اختیاری استفاده و از نقض‌ اطلاعاتی که در آینده و از طریق ایمیل اتفاق می‌افتد، آگاه گردند.
نیهانث سابرامانیا، توسعه‌دهنده نرم‌افزار مرورگر موزیلا در بخش صندوق گیت‌هاب خود نوشت: «این ویژگی در واقع یک افزونه است و قصد دارم که از آن برای نمونه‌سازی یک قابلیت جدید در فایرفاکس استفاده کنم، بدین ترتیب که وقتی کاربران دارند در مسیری هدایت می‌شوند که ممکن است در خطر نقض اطلاعات باشند، فوراً به آنها هشدار دهم.»

وی در ادامه صحبت‌های خود افزوده است: «قصدم این بود که این افزونه را به یک افزونه ماندگار تبدیل کنم تا بتوانم آن را برای همیشه در موزیلا قرار دهم». بدین‌ترتیب افزونه مزبور، عملاً بخشی جدایی‌ناپذیر از مرورگر مزبور خواهد بود.

گفتنی است، سیستم هشدارهای نقض، پیش‌تر توسط تروی هانت، کارشناس امنیت سایبری استرالیا بنا گذاشته و عموماً به نام او شناخته می‌شود.
وی اکنون وجود قابلیت مذکور در مرورگر موزیلا را از طریق یک توییت تأیید نمود.
 
هنوز مشخص نیست که چه زمانی این قابلیت برای تمامی کاربران فایرفاکس عرضه می‌شود، لیکن می‌توان آن را از وب‌سایت گیت‌هاب دانلود نمود.
اخبار مربوط به این عرضه درست چند هفته پس از راه‌اندازی مرورگر موزیلا کوانتوم وارد بازار شد. گفتنی است که سرعت موزیلا کوانتوم از نسخه‌های پیشین موزیلا، دو برابر بیشتر بوده و حتی بیش از مرورگر گوگل کروم سرعت دارد.
 
کد مطلب: 51089
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام