۱
۰
plusresetminus
شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۰۳
به گفته وزير ارتباطات

رسانه‌ها مانع ادغام وزارت ارتباطات شدند

ايتنا - تقي پور: تلاش رسانه‌ها مانع از اتخاذ تصميمي شد كه مي‌توانست آسيب‌هاي جديدي به كشور وارد كند.
رسانه‌ها مانع ادغام وزارت ارتباطات شدند


وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: با روشنگري اصحاب رسانه، خوشبختانه افكار عمومي به حد كافي تنوير شد و جديت خبرنگاران مانع ادغام وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات گرديد.

به گزارش ايرنا، رضا تقي پور شامگاه چهارشنبه در مراسم افطاري كه از سوي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات به مناسبت گرامي داشت روز خبرنگار برگزار شد، از خبرنگاران و تمام افرادي كه به انحاء مختلف تلاش كردند جايگاه حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات بعنوان يك بخش مستقل حفظ شود، قدرداني كرد.
وي افزود: اين تلاش‌ها مانع از اتخاذ تصميمي شد كه مي‌توانست آسيب‌هاي جديدي به كشور وارد كند.

تقي پور با تاكيد بر اينكه بخش ارتباطات و فناوري اطلاعات موتور متحرك اقتصاد و فرهنگ است، اظهارداشت: كشورهاي پيشرفته توسعه همه‌جانبه اقتصادي خود را بر مبناي توسعه ارتباطات و فناوري اطلاعات پايه‌گذاري كرده‌اند.
وي افزود: كم نيستند كشورهايي كه با تكيه بر فناوري اطلاعات توانسته‌اند از يك كشور در حال توسعه به كشوري توسعه يافته تبديل شوند.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات از چين، كره جنوبي، سنگاپور، مالزي و برخي ديگر از كشورهاي شرق آسيا بعنوان نمونه‌هاي موفق در زمينه توسعه اقتصادي بر پايه توسعه فناوري اطلاعات نام برد.
تقي پور گفت: حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات مي‌تواند به عنوان يك حوزه مستقل، پويا و بالنده در صحنه‌هاي مختلف حضور داشته باشد.

با انتشار عميق و علمي اخبار فناوري اطلاعات و ارتباطات فاصله داريم
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات اظهار داشت: عليرغم تلاش‌ها و زحمات خبرنگاران در مطبوعات، اطلاع‌رساني در حوزه ارتباطات وفناوري اطلاعات تا حدودي به صورت مناسب صورت مي‌گيرد ولي فرهنگ عمومي كشور ما با انتشار عميق و علمي موضوعات اين حوزه فاصله دارد.
تقي پور گفت: انتشار عميق اين مسائل مي‌تواند در توسعه اقتصادي و حل معضلات كشور مانند بيكاري موثر باشد.

كره جنوبي يك الگوي خوب
وي با اشاره به تجربه كشور كره جنوبي گفت: فرآيندي كه كره جنوبي در ۱۰ سال گذشته طي كرده، توانسته چهره آن را به يك كشور مدرن تبديل كند و همه اين پيشرفت‌ها با تكيه بر فناوري اطلاعات و ارتباطات بوده است.
تقي پور افزود: يك سوم حجم اقتصاد كره جنوبي توسط حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات تامين مي‌شود در حالي كه سهم اين بخش در اقتصاد ايران كمتر از يك درصد است.
وي افزود: نقش عظيم حوزه ارتباطات وفناوري اطلاعات در اقتصاد پر قدرت كره جنوبي، جاي تعمق دارد و اين كشور مي تواند الگوي خوبي براي ايران باشد.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در آستانه روز خبرنگار از خبرنگاران حوزه فناوري اطلاعات ارتباطات كشور خواست كه به مباحث نظري مربوط به حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات بيشتر بپردازند و تاثير اين حوزه در حوزه‌هاي مختلف بخصوص در اقتصاد دانش بنيان را تجزيه و تحليل كنند.

تقي پور با اشاره به اجراي برنامه پنجم توسعه در سال جاري گفت: در آستانه يك تحول بزرگ هستيم و با اجراي برنامه پنجم توسعه، شاهد تاثير فناوري اطلاعات در كاهش هزينه‌ها و تسهيل زندگي مردم خواهيم بود.
کد مطلب: 19027
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
خسته نباشی اقای وزیر!
میشه بگی نقش شما هم در این قضیه چی بوده؟ یا همه چیز رو باید رسانه ها انجام بدهند؟!!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام