۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۵۳
رييس سازمان نظام صنفي رايانه‌اي در گفت‌وگو با ايتنا

رسانه‌ها از نقش‌آفرينان فرآيند رشد و تحول حوزه ICT كشورند

ايتنا - به گفته رحمتي: به لحاظ كيفي رابطه سازمان با رسانه‌ها و خبرنگاران نسبت به آنچه بايد باشد فاصله دارد.
پرويز رحمتي، رييس سازمان نظام صنفي رايانه‌اي كشور
پرويز رحمتي، رييس سازمان نظام صنفي رايانه‌اي كشور


پرويز رحمتي، رييس سازمان نظام صنفي رايانه‌اي كشور، رسانه‌ها را زمينه‌ساز مشاركت شهروندان در فرآيندهاي اجتماعي و اقتصادي شهروندان مي‌داند. وي همچنين بر اهميت ارتباط رسانه‌ها و خبرنگاران با سازمان متبوعش تاكيد مي‌كند.
در آستانه روز خبرنگار، پرويز رحمتي به چند سؤال ایتنا پاسخ مكتوب داده كه در ادامه مي‌خوانيد.
 


خبرنگاري حوزه فاوا و رسانه‌هاي ICT را در سال‌هاي گذشته چطور مي‌بينيد؟
تلاش‌هاي خبرنگاران و رسانه‌ها در سال‌هاي اخير كلاً قابل تقدير است. در رابطه با رويدادهاي مهم صنفي، بروز برخي مصائب و مشكلات براي طيف‌هايي از فعالين صنف يا در ارتقاء كيفي سطح مطالبات از طريق اشاعه حقايق مربوطه واقعاً تلاش‌هاي ارزشمندي صورت گرفته است. ليكن در كنار اين جنبه‌هاي مثبت، بايستي روي ضعف برخي از دوستان خبرنگار كه فرصت كافي براي كسب دانش و اطلاعات عمومي در حوزه فعاليت خود را نمي‌گذارند و يا برخي رسانه‌ها كه هدفمند از انعكاس اخبار و رويدادهاي صنفي اجتناب مي‌كنند بايستي انتقاد كرد و اظهار اميدواري نمود كه در آينده نزديك اين نقائص حتي المقدور برطرف شوند.

از ديدگاه شما تاثير رسانه‌ها و خبرنگاران در تحولات ICT در ايران چه ميزان است؟
خبرنگاران و رسانه‌هاي انعكاس دهنده محصول كار آنان، يكي از نقش‌آفرينان فرآيند رشد و تحول حوزه ICT كشور هستند؛ قطعاً وجه غالب فعاليت آنان مثبت بوده و باعث تصحيح برخي تصميمات نادرست و اصلاح مسير شده و نيز در جهت انتقال اطلاع و دانش و ايجاد كارپايه درست براي برخي تصميم‌گيري‌ها نقش مثبتي داشته‌اند. ضمناً به لحاظ اشاعه فرهنگ ICT در كشور نيز نقش مطبوعات و رسانه‌ها و خبرنگاران كاملاً محسوس بوده است.

رابطه خبرنگاران و سازمان نصر را چگونه مي‌بينيد؟
به لحاظ كمّي توزيع فراواني اين رابطه نرمال است، يعني تعداد معدودي رابطه فوق‌العاده، و به همان نسبت رابطه منفي وجود دارد، ليكن رابطه با بخش عمده خبرنگاران حوزه ICT در دامنه نرمال قرار دارد. به لحاظ كيفي رابطه مذكور هنوز نسبت به آنچه بايد باشد فاصله دارد و انتظار مي‌رود به تدريج طرفين با پايش واقعيت‌هاي گذشته اقدامات اصلاحي لازم را انجام دهند و كيفيت رابطه ارتقا يابد.

جايگاه و تاثير خبرنگاران را در انتخابات مهرماه سازمان چگونه مي‌بينيد؟
تجربه نشان داده است كه در مقاطع برگزاري انتخابات، خبرنگاران و رسانه‌ها با انعكاس ديدگاه‌ها و نقطه نظرات مختلف آحاد صنف و كانديداها، نقد عملكرد گذشته و ارائه پيشنهادات تازه توسط افراد علاقه‌مند به ارتقاء جايگاه صنف، فضاي پرشور و نشاطي را رقم مي‌زنند. انتظار مي‌رود در دوره پيش‌رو نيز با انعكاس همه ديدگاه‌ها و بيان واقعيت‌ها فضاي مناسبي براي حضور اعضاء و كانديداها فراهم شود.
کد مطلب: 19037
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام