۰
plusresetminus
شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۰۲
وزير ارتباطات

کمیته‌های تخصصی فاوا وضعیت مطلوب خود را مشخص کنند

ايتنا - تقي‌پور راستا می‌بایست مشخص شود برای تحقق اهداف پیش بینی شده چه پروژه‌هایی باید اجرایی شود.


به گفته وزير ارتباطات، می‌بایست با مرور فعالیت‌های صورت گرفته طی یک سال ونیم گذشته از سوی کمیته‌ها، هدف عمده و شاخص‌های قابل اندازه‌گیری برای فعالیت‌های پیش رو مشخص شود.

به گزارش ایتنا از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، رضا تقی پور در جلسه کمیسیون تخصصی کارگروه فاوا ضمن بیان این مطلب، اظهار داشت: در همین راستا می‌بایست مشخص شود برای تحقق اهداف پیش بینی شده چه پروژه‌هایی باید اجرایی شود.

وی افزود: از سوی دیگر می‌بایست به منظور پیشبرد متوازن اهداف پیش بینی شده در برنامه پنجم توسعه در تمامی محورهای اصلی، هماهنگی لازم میان کمیته های مختلف مدنظر قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه، کمیته تجارت و اقتصاد الکترونیکی می‌بایست برنامه‌های خود را برای تحقق شاخص‌های برنامه پنجم مبنی بر اجرایی شدن ۳۰ درصد از تجارت خارجی و ۲۰ درصد از تجارت داخلی به صورت الکترونیکی و همچنین عملیاتی شدن ۸۰ درصد پرداخت‌ها به صورت الکترونیکی تا پایان برنامه را مشخص کند.

این گزارش حاکی است، در این جلسه تعدادی از کمیته‌ها گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته از آغاز فعالیت خود تاکنون را به کمیسیون ارائه کردند.

کمیته سلامت و رفاه الکترونیکی یکی از کمیته‌هایی بود که گزارشی از فهالیت‌های اجرا شده و برنامه‌های سال جاری خود را ارائه کرد.

بر اساس گزارش ارائه شده از سوی مصداقی نیا، رئیس کمیته سلامت و رفاه الکترونیکی، تصویب شرح خدمات سامانه اطلاعات جامع دارویی کشور، تصویب حمایت از طراحی، تدوین و ایجاد پرونده الکترونیکی سلامت همراه با اجرای برنامه پزشک خانواده برای آحاد مردم ایران و همچنین تصویب پروژه بازنگری و تکمیل سند جامع سلامت و رفاه الکترونیکی از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های این کمیته در طول این مدت محسوب می‌شود.

بر اساس این گزارش، قاضی زاده، دبیر کمیته تجارت و اقتصاد الکترونیکی نیز در این جلسه با ارائه گزارشی، تصویب پایگاه ملی داده بخش بازرگانی، پروژه پنجره واحد تجاری، برگزاری همایش تجارت و اقتصاد الکترونیکی و بررسی سیستم مکانیزه اصناف کشور را به عنوان بخشی از اقدامات صورت گرفته از سوی این کمیته از آغاز فعالیتش تا کنون اشاره کرد.

همچنین در این جلسه، بزرگیان، رئیس کمیته دولت الکترونیکی نیز با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این کمیته، ارائه گزارشی از بانک اطلاعات خدمات الکترونیکی شده از سوی دستگاه‌های اجرایی و همچنین ارائه گزارشی در خصوص پیشرفت کار الکترونیکی شدن ۲۳ خدمت اولویت‌دار دستگاه‌های اجرایی را به عنوان بخشی از اقدامات این کمیته عنوان کرد.
کد مطلب: 19112
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام