۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۵:۵۱

درباره Setapp؛ جایگزین اپ‌استور

ایتنا - شرکت توسعه نرم‌افزار MacPaw از راه‌اندازی اولین فروشگاه اپلیکیشن جایگزین برای اپ‌استور در اتحادیه اروپا خبر داد.
درباره Setapp؛ جایگزین اپ‌استور

این شرکت فروشگاه خود با نام Setapp را به عنوان نسخه آزمایشی در دسترس قرار می‌دهد و انتظار می‌رود در آوریل آینده برای همه کاربران راه‌اندازی شود.

اتحادیه اروپا قبلاً قانون بازارهای دیجیتال به نام DMA را تصویب کرده بود تا توسعه‌دهندگان سیستم‌عامل را ملزم کند که خدمات و پلتفرم‌های خود را برای سایر شرکت‌ها و توسعه‌دهندگان مستقل باز کنند.

بر اساس قانون بازارهای دیجیتال، اپل مجبور می‌شود برای شرکت‌هایی که مایل به ارائه فروشگاه‌های برنامه‌های جایگزین به اپ‌استور هستند فضا ایجاد کند و به کاربران اجازه دهد برای اولین بار برنامه‌ها را از خارج از آن دانلود کنند.

شایان ذکر است که فروشگاه Setapp در حال حاضر تنها در سیستم عامل macOS موجود است و با اشتراک ۱۰ دلار در ماه به کاربران امکان دسترسی به بیش از ۲۴۰ برنامه جایگزین را می‌دهد.

 


این شرکت گفت که فروشگاه آن انواع برنامه‌های کاربردی با دقت انتخاب‌شده ازجمله ابزارهای بهره‌وری و تجاری، برنامه‌های کاربردی طراحی و سایر برنامه‌ها و خدمات را ارائه می‌دهد.

فروشگاه Setapp همچنین برای اشتراک دوره‌ای نیز در دسترس خواهد بود، اما قیمت اشتراک هنوز مشخص نشده و کاربران در اتحادیه اروپا می‌توانند به لیست انتظار بپیوندند تا فروشگاه را قبل از راه‌اندازی رسمی آن امتحان کنند.

اپل در حال آماده‌سازی برای راه‌اندازی به روزرسانی iOS 17.4 است که تغییرات زیادی را در سیستم به منظور رعایت قانون بازارهای دیجیتال در کشورهای اتحادیه اروپا ایجاد می‌کند.
کد مطلب: 77748
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام