۱
۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۰
رییس انجمن اینترنت اشیای اروپا مطرح کرد

همه در ایران درگیر اینترنت اشیا

ایتنا- یک استاد دانشگاه اروپایی معتقد است در ایران بیشتر از اروپا به بحث اینترنت اشیا پراخته می‌شود!
همه در ایران درگیر اینترنت اشیا


رییس انجمن اینترنت اشیای اروپا گفت: اینترنت اشیا در ایران می‌تواند کاربردهای زیادی داشته باشد، اما دولت باید بداند که چه شهر هوشمندی نیاز دارد و بعد از تعریف از شهر هوشمند بتوان این بحث را با توجه به اینترنت اشیا پیاده کرد.


به گزارش ایتنا از ایسنا، پروفسور روب وان کرنبرگ در حاشیه سمینار بین‌المللی اینترنت اشیا در دانشگاه اصفهان، اظهار کرد: ۲۰ سال پیش این بحث در ادارات کاربرد داشت، اما بعدها متوجه شدند که می‌توان در خیابان‌ها نیز از آن استفاده کرد؛ به این صورت اینترنت اشیا جایگاهش در اروپا را پیدا کرد و می‌توان گفت امروزه اروپاییان در زندگی روزمره‌شان نیز از این امر استفاده می‌کنند و این چیزی است که کمیسیون اروپا به آن رسیده و امروزه کاربردش را می‌بینیم.

وی با بیان اینکه بحث اینترنت اشیا بحث جدیدی است، خاطرنشان کرد: استادها و دانشجویان را می‌بینم که اینجا در بحث اینترنت اشیا خوب کار می‌کنند البته در اروپا نیز هنوز در قسمت‌های ابتدایی این بحث هستیم و با توجه به مهندسان ماهری که وجود دارد، شروع این کار شروعی سخت نخواهد بود.

کرنبرگ با اشاره به کاربردهای اینترنت اشیا، خاطرنشان کرد: به طور مثال یک شهر در اسپانیا ۱۰ هزار سنسور نصب کرده است که شامل سنسورهایی مثل سنسور دما و یا سنسور حرکتی که روی اتوبوس‌ها قرار داده‌اند، می‌شود. با توجه به این سنسورها دولت تمام اطلاعات مردم را می‌گیرد حتی چین نیز در این امر فعال است و سعی می‌کند بحث اینترنت اشیا را گسترش دهد تا بتواند مدیریت بهینه‌ای بر روی منابع و مردم‌اش داشته باشد.

رییس انجمن اینترنت اشیا اروپا ادامه داد: امیدوارم سال آینده کنفرانس بزرگتری برگزار شود چرا که اینترنت اشیا در ایران می‌تواند کاربردهای بیشتری داشته باشد.

وی با بیان اینکه نمی‌توان گفت اینترنت اشیا چه زمانی به بار خواهد نشست، تصریح کرد: بحث اینترنت اشیا فقط به سرعت اینترنت بستگی ندارد، اما به هرحال برای تبادل اطلاعات به اینترنت هم نیاز داریم اما آنقدرها بحث مهمی نیست.

رییس انجمن اینترنت اشیا اروپا افزود: باید هم مردم و هم سازمان‌ها و دولت درگیر بحث اینترنت اشیا باشند و کاربردهایش را ببینند تا با توجه به مهندسان و دانشجویان قوی که در ایران وجود دارند این کار عملی شود.
کد مطلب: 32417
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
ما سالها است داریم با اینترنت این اشیا دست و پنجه نرم میکنیم. عمرمون به فنا رفت.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام