۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۰۴:۲۲

سامسونگ هم مانند گوگل از حباب‌های متنی سبز آیفون ابراز نارضایتی کرد

ایتنا - مهمترین ویژگی RCS رمزگذاری سرتاسر است. SMS فاقد این ویژگی است، که باعث می‌شود امنیت ارتباط میان‌پلتفرمی بسیار کمتر باشد. در نتیجه اپل با امتناع از پذیرش RCS، امنیت پیامک را برای همه افرادی که از پیامک برای برقراری ارتباط با کاربران غیر iOS استفاده می‌کنند کاهش می‌دهد.
سامسونگ هم مانند گوگل از حباب‌های متنی سبز آیفون ابراز نارضایتی کرد
در ویدیوی جدیدی که در کانال یوتیوب سامسونگ منتشر شده است، این شرکت به گوگل در یک کمپین عمومی با هدف مجبور کردن اپل به استفاده از خدمات ارتباطی غنی (RCS) پیوست. اگر اپل در استفاده از RCS، که یک پروتکل پیام‌رسانی میان‌پلتفرمی است، به شرکت‌های دیگر بپیوندد، یکی از نتایج آن حذف حباب‌های سبز رنگی خواهد بود که به کاربر iMessage نشان می‌دهد با یک کاربر اندرویدی در ارتباط است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، مطالبه رفع «حباب سبز» که یک تغییر ساده و سطحی به نظر می‌رسد سال‌هاست که مطرح است، به‌ویژه در ایالات متحده که آیفون‌ها به‌ویژه غالب هستند. این تسلط بخشی از دلیل عدم تمایل اپل به پیوستن به RCS است.
 
یکی از قابلیت‌های اصلی محصولات اپل - به ویژه آیفون - برنامه اختصاصی iMessage است که شامل چندین قابلیت فراتر از ارسال پیامک می‌شود. از آنجا که این یکی لز اپ‌های انحصاری اپل است، اپل iMessage را به عنوان انگیزه ای برای رو آوردن مصرف‌کنندگان ‌به اکوسیستم خود لحاظ می‌کند. حباب‌های سبز (حباب‌های آبی در هنگام برقراری ارتباط با سایر کاربران iMessage ظاهر می‌شوند) جلوه‌ای بصری از این انگیزه است.
 
گوگل برای یافتن یک سیستم پیام رسان اختصاصی که کاربران اندروید را جذب کرده باشد، تلاش کرده است، و از آنجایی که اندروید منبع باز است، گزینه های پیام رسانی زیادی در دسترس کاربران اندروید است. با RCS، گوگل - و سایر شرکت‌های تولیدکننده دستگاه‌های اندرویدی، مانند سامسونگ - امیدوارند این برنامه‌های پیام‌رسان را تحت یک پروتکل استاندارد متحد کنند. به نظر می‌رسد حذف حباب‌های سبز تنها بخشی از دلایلی است که چرا این شرکت‌ها RCS را تحت فشار قرار می دهند.
 

قابلیت‌های RCS 
 
خدمات ارتباطی غنی گوگل یک پروتکل مدرن است که به دنبال جایگزینی SMS/MMS است که برای چندین دهه مورد استفاده قرار گرفته است. حباب‌های سبز رنگی که کاربر آیفون در چت‌های خاص مشاهده می‌کند، نشان‌دهنده این است که پیام از طرف یک کاربر اندرویدی نیست، بلکه نشان می‌دهد که پیام از طریق SMS ارسال شده است.
 
پروتکل RCS به‌روزرسانی‌شده‌تر دارای بسیاری از ویژگی‌هایی است که SMS ندارد، از جمله رسید خواندن، امکان دیدن زمانی که شخص دیگری در حال تایپ کردن است، و گزینه ویرایش، تغییر نام و حذف خود از چت‌های گروهی، امکان‌پذیر می‌سازد. با RCS، همچنین می‌توانید عکس‌ها و ویدیوهای با وضوح بالا را به اشتراک بگذارید – که این ویژگی‌ها در ارتباط بین کاربران آیفون و اندروید بلااستفاده می‌شود.
 
با این حال، مهمترین ویژگی RCS رمزگذاری سرتاسر است. SMS فاقد این ویژگی است، که باعث می‌شود امنیت ارتباط میان‌پلتفرمی بسیار کمتر باشد. در نتیجه اپل با امتناع از پذیرش RCS، امنیت پیامک را برای همه افرادی که از پیامک برای برقراری ارتباط با کاربران غیر iOS استفاده می‌کنند کاهش می‌دهد. در حالی که ممکن است گوگل و سامسونگ از حباب‌های سبز به عنوان راهی آسان برای تشویق اپل به پذیرش RCS استفاده کنند، افزایش امنیت (در میان سایر ویژگی‌ها) ممکن است استدلال قوی‌تری باشد.
 
هنوز مشخص نیست که آیا اپل به RCS می‌پیوندد یا خیر، اما راه دیگری هم وجود دارد که حباب‌های سبز تمام شوند. رگولاتورهای اروپایی در حال حاضر در حال بحث هستند که چه بسا اپل ملزم به ارائه iMessage برای دستگاه‌های غیر اپل نیز بشود؛ چنین الزامی تحت قانون بازارهای دیجیتال، که همکاری بین «سرویس‌های پلتفرم اصلی» را الزامی کرده است خواهد بود. با این حال، در حال حاضر، فقط می‌توان منتظر کمپین‌های بیشتری مانند این ویدیوی اخیر سامسونگ بود.
 
کد مطلب: 75055
برچسب ها: آیفون فناوری RCS
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام