۰
plusresetminus
پنجشنبه ۲ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۵:۲۱
اپل می‌گوید

آیفون‌ها در سال 2024 از RCS پشتیبانی خواهند کرد

ایتنا - ممکن است اپل از روی میل خود این کار را انجام ندهد، اما افزودن RCS برای هر کسی که مجبور شده است با بسیاری از مشکلات پیامک بین آیفون و گوشی‌های اندرویدی، مانند کاهش کیفیت ویدئوهای ارسالی و عدم رمزگذاری پیامک پیام‌های کم، دست و پنجه نرم کند، تغییری بسیار خوشایند است.
آیفون‌ها در سال 2024 از RCS پشتیبانی خواهند کرد
پس از یک کمپین فشار از سوی گوگل و سامسونگ، سرانجام اپل تسلیم شد. اما حباب‌های سبز سبز باقی می‌مانند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از ورج، اپل می‌گوید که در سال 2024، آیفون پشتیبانی از پیام‌رسانی RCS (استاندارد جدیدتری که اکثر گوشی‌های اندرویدی از آن استفاده می‌کنند) را آغاز خواهد کرد.
 
ژاکلین روی، سخنگوی اپل در بیانیه‌ای گفت: «در اواخر سال آینده، ما پشتیبانی از RCS Universal Profile (استانداردی که در حال حاضر توسط انجمن GSM منتشر می‌شود) را اضافه خواهیم کرد. ما معتقدیم RCS Universal Profile در مقایسه با SMS یا MMS تجربه تعامل‌پذیری بهتری را ارائه می‌دهد. این در کنار آیمسیج، که همچنان بهترین و امن‌ترین تجربه پیام‌رسانی برای کاربران اپل خواهد بود، کار خواهد کرد».
 
آیفونی که از RCS استفاده می‌کند می‌تواند هنگام ارسال متن بین دستگاه‌های آیفون و اندروید، از رمزگذاری، رسید خوانده شدن (سین زدن)، نشانگرهای تایپ، تصاویر و ویدیوهای با وضوح بالا و موارد دیگر پشتیبانی کند. این شرکت در گفتگو با 9to5mac تایید کرد که اپل به کاربرانش این امکان را خواهد داد که موقعیت مکانی را در رشته‌های متنی به اشتراک بگذارند و پیام‌های RCS سبز خواهند بود، مانند پیام‌های SMS که هم‌اینک اینطور هستند.
 
هنوز دقیقاً مشخص نیست که پیام‌رسانی RCS در آیفون‌ها چگونه کار خواهد کرد، اما 9to5mac می‌گوید: «اپل آیمسیج را بر روی پلتفرم‌های دیگر باز نخواهد کرد، بلکه، در عوض، RCS جایگزین SMS و MMS خواهد شد و در مواقع نیاز به طور جداگانه از آیمسیج وجود خواهد داشت».
 

این تغییر احتمالاً در پاسخ به فشارهای نظارتی ناشی از قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا (DMA) است، قانونی که شرکت‌های بزرگی مانند اپل را ملزم می‌کند تا خدمات خود را با سایر پلتفرم‌ها سازگار کنند. در ماه سپتامبر، کمیسیون اروپا تحقیقاتی را در مورد آیمسیج آغاز کرد تا مشخص کند که آیا باید آن را یک «سرویس پلتفرم اصلی» در نظر گرفت یا خیر. با این حال، طبق گزارش‌ها، اپل استدلال می‌کند که آیمسیج به اندازه کافی در اروپا محبوب نیست تا مشمول این قوانین شود، و در حال برنامه‌ریزی برای درخواست تجدیدنظر علیه مقررات دولتی درباره اپ استور خود است.
 
شرکت‌هایی مانند گوگل و سامسونگ مدت‌هاست که اپل را تحت فشار قرار داده‌اند و با کمپین‌ها و ویدیوهای بازاریابی پرشور از آن خواسته‌اند که پشتیبانی از RCS را اضافه کند.
 
هیروشی لاکهایمر، معاون پلتفرم‌ها و اکوسیستم‌های گوگل، در X (توئیتر سابق) گفت: «همه باید پیام‌های ایمن و مدرن داشته باشند بدون اینکه نگران نوع گوشی باشند که به آن پیامک می‌دهند. بسیار خوشحالم که اپل به کار مداوم ما با GSMA در RCS ملحق می‌شود تا ارسال پیامک برای همه بهتر شود!»
 
ممکن است اپل از روی میل خود این کار را انجام ندهد، اما افزودن RCS برای هر کسی که مجبور شده است با بسیاری از مشکلات پیامک بین آیفون و گوشی‌های اندرویدی، مانند کاهش کیفیت ویدئوهای ارسالی و عدم رمزگذاری پیامک پیام‌های کم، دست و پنجه نرم کند، تغییری بسیار خوشایند است.
 
کد مطلب: 75587
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام