۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۸

دوربین 200 مگاپیکسل را فراموش کنید؛ سامسونگ با 440MP به میدان می‌آید

این افشاگر همچنین مدعی شده که تمام این سنسورها از نیمه دوم سال 2024 به تولید انبوه می‌رسند. اگر این ادعا درست باشد، می‌توان انتظار داشت که دستگاه‌‌های مجهز به این دوربین‌ها (که احتمالا شامل انواعی از دستگاه‌های الکترونیکی می‌شوند) از سال 2025 وارد بازار شوند.
دوربین 200 مگاپیکسل را فراموش کنید؛ سامسونگ با 440MP به میدان می‌آید
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------


اخیرا شایعاتی منتشر شده که از توسعه دوربین 440 مگاپیکسلی سامسونگ خبر می‌دهند. اگر چنین دوربینی تولید شود، احتمالا کاربردهای بیشتری به غیر از گوشی‌‌های هوشمند خواهد داشت.
نبرد مگاپیکسل‌ها در بازار گوشی‌های هوشمند همچنان ادامه دارد و هر تولیدکننده‌ای می‌خواهد به هر نحوی که شده، طیف خاصی از کاربران را به خود جذب کند. سامسونگ هم هیچ‌وقت از این غافله عقب نمانده و همیشه چالش‌هایی را برای رقیبان خود ایجاد کرده است. گفته می‌شود که این شرکت در حال توسعه سنسورهای تصویربرداری بزرگی است که ممکن است حداقل یکی از آنها در نسل بعدی گوشی‌های هوشمند قرار بگیرد.
 

فناوری دوربین سامسونگ


گوشی‌های سامسونگ از نظر باتری نسبت به رقیبان‌شان ضعف دارند؛ اما در بخش دوربین نمی‌توان ایرادی به آنها وارد کرد. اینطور که از شواهد پیداست، سامسونگ می‌خواهد نقطه قوت خود را تقویت کند تا جای تردید برای هیچ خریدار احتمالی باقی نماند. تکنولوژی پیشرفته دوربین، تاثیر مستقیمی بر قیمت گوشی سامسونگ دارد؛ اما علاقه و اطمینان طرفداران این برند کره‌ای باعث می‌شود که پرداخت هر هزینه‌ای را تقبل کنند. به عنوان مثال، گلکسی S23 Ultra را در نظر بگیرید که با دوربین 200 مگاپیکسلی ISOCELL HP2 به بازار آمد و قیمت بالای آن، مشکلی در روند فروش گوشی ایجاد نکرد.
حالا به نظر می‌رسد که سامسونگ برای تکنولوژی‌های بسیار پیشرفته‌تر برنامه‌ریزی کرده است. یکی از افشاگران پلتفرم اجتماعی X (همان توییتر سابق) به نام Tech-Reve با انتشار یک پست جدید اعلام کرده که سامسونگ می‌خواهد سنسورهایی با مگاپیکسل‌های بالا تولید کند. او حتی به چند سنسور، از جمله 440MP HU1، سنسور 320 مگاپیکسل (سری نامشخص)، سنسور 200PM HP7 با پیکسل‌های 0.7 میکرون و سنسور 50 مگاپیکسل ISOCELL GN6 با پیکسل‌های 1.6 میکرون اشاره کرده است.
این افشاگر همچنین مدعی شده که تمام این سنسورها از نیمه دوم سال 2024 به تولید انبوه می‌رسند. اگر این ادعا درست باشد، می‌توان انتظار داشت که دستگاه‌‌های مجهز به این دوربین‌ها (که احتمالا شامل انواعی از دستگاه‌های الکترونیکی می‌شوند) از سال 2025 وارد بازار شوند.
جذاب‌ترین ادعای این افشاگر، مربوط به دوربین 440 مگاپیکسل است که نمی‌توان آینده آن را پیش‌بینی کرد. این دوربین احتمالا در گوشی‌های هوشمند قرار نمی‌گیرد؛ حداقل با توجه به تکنولوژی‌های کنونی نمی‌توان انتظار داشت که تولیدکننده‌ها، حتی سامسونگ بتوانند از چنین دوربینی در گوشی‌های خود استفاده کنند. گفتنی‌است که فارغ از تمام چالش‌هایی که در این مسیر وجود دارد، وجود دوربین 440 مگاپیکسل مستلزم یک ماژول دوربین بسیار بزرگ است که ممکن است زیبایی و کارایی گوشی را تحت تاثیر قرار دهد. گفته می‌شود که سنسور 440 مگاپیکسل سامسونگ برای مصارف صنعتی طراحی شده است.
 

اما درباره دوربین 320 مگاپیکسلی جای امیدواری وجود دارد و استفاده از این سنسور در گوشی‌های هوشمند چندان دور از انتظار نیست. حتی برخی مدعی هستند که سامسونگ در گلکسی S26 Ultra از این دوربین استفاده خواهد کرد که در این صورت، رقابت برای مدل‌های مختلف گوشی آیفون بسیار دشوارتر می‌شود.
همان‌طور که گفتیم، افشاگر X یا همان توییتر به دو سنسور دیگر، یعنی سنسورهای 200 و 50 مگاپیکسلی نیز اشاره کرده است. او می‌گوید که دوربین 200 مگاپیکسلی جدید در اصل برای گلکسی S25 Ultra طراحی شده بود؛‌ اما سامسونگ به‌دلیل هزینه‌های بسیار بالا، این برنامه را کنار گذاشته و استراتژی دیگری را در پیش گرفته است. درباره سنسور 50 مگاپیکسل GN6 هم باید گفت که می‌تواند اولین دوربین 1 اینچی سامسونگ باشد که از نظر سایز پیکسل با دوربین 1 اینچی سونی IMX989 برابر است. این یک گام بزرگ رو به جلو برای تولیدکننده‌هاست؛ چرا که در بسیاری از گوشی‌‌های برتر از نظر دوربین، از سنسورهای 1 اینچی استفاده شده است.
سنسورهای 1 اینچی می‌توانند افکت بوکه طبیعی‌تری را ایجاد کنند و در جذب نور نیز عملکرد بهتری دارند. البته، گفته می‌شود که این سنسور در گوشی‌های سامسونگ استفاده نمی‌شود و احتمالا در دسترس تولیدکننده‌های چینی قرار می‌گیرد. در هر صورت، امیدواریم که سامسونگ بتواند هر چه زودتر، سنسورهای جدید 1 اینچی خود را تولید کنند.
سونی مدت‌هاست که در این بازار یکه‌تازی می‌کند و وجود تنوع و گزینه جایگزین می‌تواند برای بسیاری از تولیدکننده‌های گوشی هوشمند رضایت‌بخش باشد و حتی به کاهش هزینه‌ها منجر شود. البته، سامسونگ در بخش‌‌های دیگری، از جمله پنل نمایشگر هم به تامین قطعات می‌پردازد. Samsung Display یکی از مهم‌ترین تولیدکننده‌های پنل نمایشگر است که با شرکت‌های بزرگی از جمله اپل همکاری می‌کند. جالب است بدانید که براساس گزارش‌ها، کمپانی اپل در تامین پنل نمایشگر گوشی‌های سری آیفون 15 با مشکلاتی روبه‌رو شده و برای رفع نیازهای خود، دست به دامان سامسونگ شده است.
 

نمایشگر بدون حاشیه سامسونگ


پیشرفت و توسعه سامسونگ در بخش‌های مختلف همچنان ادامه دارد و خبری که درباره نمایشگرهای جدید این کمپانی منتشر شده، ادعای ما را تایید می‌کند. برخی گزارش‌ها حاکی از آن هستند که سامسونگ در حال طراحی و توسعه نمایشگر‌های بدون حاشیه است. جانگ یونگ ووک، مدیر اجرایی Samsung Display، در رویداد Display Business Forum 2023 از برنامه‌های این شرکت در زمینه طراحی دستگاه‌هایی با نمایشگر بدون حاشیه خبر داد.
 

با توجه به شناختی که از سامسونگ داریم، احتمالا به‌زودی شاهد دستگاه یا گوشی هوشمند با نمایشگر تمام صفحه خواهیم بود. البته، بعید است که نسل بعدی سری S، یعنی گوشی‌های سری S24 از این نمایشگرها برخوردار شوند؛ اما می‌توان به آن امیدوار بود.
یکی از افشاگران معروف به نام Ice Universe مدعی شده که گلکسی S24 از یک نمایشگر ارتقا یافته بهره‌مند می‌شود. این افشاگر مشخص نکرده که دقیقا از چه ارتقایی صحبت می‌کند؛ اما احتمالا منظور آیس یونیورس، پنل جدید M13 OLED است که روشنایی بیشتری دارد.
حداکثر روشنایی صفحه نمایش گلکسی S23 Ultra به 1750 نیت می‌رسد؛ این در حالی‌است که روشنایی گوشی‌های رقیب از کمپانی‌های اپل، اوپو و شیائومی به حداکثر 2000 رسیده است. این موضوع نشان می‌دهد که سامسونگ در این بخش باید بیشتر تلاش کند. اکثر تولیدکننده‌های گوشی‌ هوشمند به رزولوشن QHD+ در مدل‌های پرچمدار خود رضایت دادند. دقت رنگ و نرخ نوسازی هم به حدی رسیده که اگر بخواهد بیش از این باشد، شاید برای بسیاری از کاربران قابل درک نباشد. بنابراین، تنها چیزی که باقی می‌ماند و جای پیشرفت دارد، رونمایی صفحه نمایش است تا کاربر بتواند در محیط‌های روشن، مخصوصا زیر نور مستقیم آفتاب، به‌راحتی بتواند نمایشگر گوشی را ببیند و با آن کار کند. خوشبختانه، سامسونگ هم در این مسیر قدم برداشته و آینده روشنی برای آن پیش‌بینی می‌شود.
 
کد مطلب: 74308
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام