۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۹

دلایل و راه حل های نویز در دوربین مدار بسته

یکی از مشکلات اساسی که پس از نصب دوربین مدار بسته می تواند باعث اذیت شود وجود نویز در تصاویر دوربین مدار بسته است. وجود دانه های نویز در تصاویر ضبط شده دوربین مداربسته می تواند بسیار اذیت کننده باشد.
دلایل و راه حل های نویز در دوربین مدار بسته
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



نویز (NOISE) کلمه ای انگلیسی به معنای صدای مزاحم است . نویز در دوربین های مدار بسته به سیگنال هایی گفته می شود که به طور ناخواسته در تصویر ظاهر می شوندو باعث بروز اختلال در وضوح تصویر دوربین مدار بسته می شود.
یکی از مشکلات اساسی که پس از نصب دوربین مدار بسته می تواند باعث اذیت شود وجود نویز در تصاویر دوربین مدار بسته است. وجود دانه های نویز در تصاویر ضبط شده دوربین مداربسته می تواند بسیار اذیت کننده باشد تا جایی که کل تصاویر را دچار مشکل می کند. از این رو استفاده از سیستم های قابل اعتمادی که بتواند تصاویر واضح و بدون هیچ گونه نویزی نمایش دهد همواره برای مشتریان در اولویت بوده است.

انواع نویز در دوربین مدار بسته
     - 
نویز های الکترونیکی
     - نویز های الکترومغناطیسی

 


نویز های الکترونیکی
یکی از رایج ترین نویزها در تصاویر دوربین مدار بسته نویزهای الکترونیکی است . این نویزها معمولا به صورت نقاط کوچک و ریز رنگی در تصاویر دوربین مدار بسته نمایش داده می شوند . علت ظاهر شدن نویز الکترونیکی در تصاویر دوربین مدار بسته تقویت بیش از اندازه سیگنال تصویر در نور کم ( شب ) می باشد.

نویز الکترومغناطیسی
نوع دیگر از نویزهایی که در تصاویر دوربین مدار بسته رایج است و کیفیت تصاویر را خدشه دار می کند نویز الکترومغناطیسی است . این نوع نویزها معمولا به صورت خطوط یا امواج مختلف در تصاویر دوربین مدار بسته نشان داده می شوند . این نویزها معمولا به علت تاثیر امواج الکترومغناطیسی بر روی دوربین مدار بسته با افت شدید سیگنال به وجود می آید.

دلایل نویز در تصاویر دوربین مدار بسته
     - 
منبع تغذیه دوربین مدار بسته
     - حرارت و گرمای هوا
     - نوع و مسافت کابل کشی
     - فیش های BNC دوربین
     - منابع الکترومغناطیسی کوجود
     - وجود رسانا در اطراف
     - و ...

منبع تغذیه دوربین مدار بسته
جهت جلوگیری از نویز در تصویر دوربین مدار بسته از منابع تغذیه با کیفیت استفاده کنید به طوری که هیچ قطع و وصلی میان دوربین مدار بسته و منبع تغذیه وجود نداشته باشد چرا که این مسئله علاوه بر ایجاد نویز در تصاویر دوربین مدار بسته موجب مشکلاتی هم برای خود دوربین مدار بسته می شود.

حرارت و گرمای هوا
محل نصب دوربین مدار بسته اهمیت زیادی در نویز تصاویر در دوربین مدار بسته دارد . اگر محیط نصب دوربین مدار بسته دارای حرارت و گرمای زیادی باشد امکان ایجاد نویز در تصاویر دوربین مدار بسته نیز افزایش پیدا می کند.

نوع و مسافت کابل کشی
هر اندازه که مسافت کابل کشی افزایش پیدا کند ایجاد نویز در تصاویر دورین مدار بسته نیز افزایش پیدا میکند . سیستم های مخصوصی برای چنین مسافتی وجود دلرد که از ایجاد اختلال و نویز در تصاویر دوربین مدار بسته جلوگیری میکند.

فیش های BNC دوربین
کیفیت فیش های BNC که در دوربین مدار بسته به کار گرفته می شود از اهمیت بالایی برخوردار است سعی کنید در هنگام انتخاب, فیش های BNC با کیفیتی را مد نظر داشته باشید چرا که اجزا بی کیفیت میتواند باعث بروز مشکلاتی مانند ایجاد نویز در تصاویر دوربین مدار بسته کند.

منابع الکترو مغناطیسی
دوربین های مدار بسته را از هرگونه منابع الکترو مغناطیسی دور نگه دارید . منابع الکترومغناطیسی می توانند تاثیر مستقیمی بر کیفیت تصاویر دوربین مدار بسته داشته باشند.

وجود رسانا در اطراف
برخی لوازم و اشیا موجود در محیط رسانای برق هستند به عنوان مثال فلزاتی که در محل وجود دارند می توانند باعث نویز در تصاویر دوربین مدار بسته شوند .
 

راهکار های رفع نویز در تصاویر دوربین مدار بسته
     - 
از آداپتور با کیفیت با ولتاژ مناسب و جریان دهی مناسب استفاده کنید .
     - از دوربین مدار بسته با کیفیت استفاده کنید .
     - از کابل های با کیفیت استفاده کنید .
     - اتصال زمین یکی از مهمترین اجزا یک سیستم مدار بسته است که متاسفانه توجه چندانی به آن نمی شود .
     - گرمای محیطی که دوربین مدار بسته در آن نصب می شود اگر بیش از حد باشد باعث ایجاد نویز می کند .
     - از قرار دادن کابل های تصویر در مجاورت کابل های برق مخصوصا کابل های فشار قوی جدا خودداری کنید .
     - سعی کنید در محیط های صنعتی تعذیه دوربین های مدار بسته و لوازم جانبی را از یک منبع ایزوله شده نسبت به دیگر دستگاه ها تامین کنید .

جهت دریافت مشاوره از متخصصین شرکت الکامپ فقط کافیست با شماره های ذیل تماس گرفته و از مشاوره و بازدید رایگان کارشناسان این شرکت بهره مند شوید،الکامپ نامی درخشان در صنعت سیستم های امنیتی با سابقه ای 15 ساله و بیش از 3000 پروژه موفق.
 
 
 
کد مطلب: 59023
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام