۰
plusresetminus
شنبه ۷ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۰

آموزش : ۵ روش برای جلوگیری از مصرف باتری تلفن همراه

ایتنا - کارشناسان به هزاران نفر از دارندگان اندروید و آیفون هشدار داده‌اند که هرگز مرتکب ۵ اشتباه در زمان شارژ باتری نشوند. کارشناسان همچنین راه‌ حل‌های جدیدی را برای جلوگیری از مصرف بی رویه باتری در گوشی‌های آیفون و اندروید، ارائه داده‌اند.
آموزش : ۵ روش برای جلوگیری از مصرف باتری تلفن همراه

دارندگان تلفن‌های هوشمند از چندین نکته مطلع شده‌اند که می‌تواند به حفظ عمر باتری دستگاه آن‌ها کمک کند. هنگامی که دستگاه شما زود شارژ باتری خالی می‌کند ممکن است وضعیت خسته کننده‌ای برای شما پیش بیاید.  خوشبختانه چند راه وجود دارد که می‌توانید عمر باتری خود را طولانی کنید.
 

روشنایی کم صفحه نمایشگر


سطح روشنایی زیاد صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند می‌تواند  باعث مصرف زیاد عمر باتری شود. به این ترتیب، به کاربران توصیه می‌شود هر زمان که می‌توانند روشنایی صفحه نماشگر را در سطح کم فعال کنند. انجام این کار می‌تواند به عملکرد بهتر باتری گوشی هوشمند شما کمک کند و باعث طول عمر بیشتر آن شود. برخی از کارشناسان توصیه می کنند روشنایی صفحه نمایش را بین ۶۵ تا ۷۰ درصد حفظ کنید زیرا این کار می‌تواند تا حد زیادی در مصرف باتری صرفه جویی کند. برای تنظیم این مورد در گوشی‌های آیفون، به Settings > Display > Brightness Level بروید > با استفاده از نوار لغزنده  نور صفحه نمایشگر خود  را به دلخواه تنظیم کنید. در اندروید، برنامه تنظیمات را باز کنید > روی نمایشگر ضربه بزنید > روشنایی تطبیقی ​​را خاموش کنید و به دلخواه تنظیم کنید.
 

حالت کم مصرف


اگر باتری شما کم است، می توانید از حالت کم مصرف استفاده کنید. حالت کم مصرف، میزان برق مصرفی دستگاه شما را کاهش می دهد. برای روشن یا خاموش کردن حالت کم مصرف در آیفون خود، به تنظیمات > باتری > تغییر حالت کم مصرف بروید. همچنین می‌توانید با کشیدن انگشت از صفحه اصلی خود به پایین و کلیک روی نماد باتری، حالت کم مصرف را از مرکز کنترل روشن و خاموش کنید. برای انجام این کار در اندروید، به تنظیمات بروید > روی باتری و مراقبت از دستگاه ضربه بزنید > روی باتری ضربه بزنید > ذخیره انرژی را تغییر دهید.
 

حالت هواپیما


قرار گرفتن موقت در حالت هواپیما می‌تواند در مصرف انرژی دستگاه شما صرفه جویی زیادی کند زیرا تمام ارتباطات بی سیم را ممنوع می‌کند. حالت هواپیما در آیفون‌ها را می‌توان از طریق نماد موجود در مرکز کنترل گوشی فعال کرد. فقط انگشت خود را از بالای صفحه به پایین بکشید و نماد هواپیما را انتخاب کنید. برای روشن یا خاموش کردن حالت هواپیما در Android، برنامه تنظیمات دستگاهتان را باز کنید. روی Network & Internet ضربه بزنید و سپس حالت هواپیما را روشن یا خاموش کنید.
 

کاهش زمان قفل خودکار


روش دیگری که می‌توانید عمر باتری دستگاه خود را حفظ کنید، کاهش زمان قفل خودکار صفحه نمایش است. این به مدت زمانی که از دستگاه خود استفاده نمی‌کنید و صفحه نمایش شما روشن است،مربوط می‌شود.

هر چه زمان فعال شدن قفل خودکار گوشی شما بیشتر طول بکشد ، عمر باتری بیشتر می‌شود. برای انجام این کار در آیفون، به Settings > Display & Brightness > Auto-Lock  بروید، سپس مدت زمان را انتخاب کنید. برای تنظیم این مورد در اندروید، می‌توانید به تنظیمات > نمایشگر > زمان خواب بروید. کارشناسان توصیه می‌کنند زمان قفل خودکار گوشی خود را به حدود ۱۵ ثانیه یا ۳۰ ثانیه کاهش دهید.
 

خدمات مکان را خاموش کنید


بسیاری از برنامه‌های موجود در تلفن هوشمند، در حین استفاده شما از آن‌ها،  از موقعیت مکانی استفاده می‌کنند. با این حال، این سرویس اغلب باتری گوشی شما را خالی می‌کند و در نهایت طول عمر آن را کاهش می‌دهد. با خاموش کردن آن، نه تنها حریم خصوصی خود را ایمن‌تر می کنید، بلکه عمر باتری گوشی خود را نیز بهبود می‌بخشید. با رفتن به Settings > Privacy > Location Services می توانید ببینید کدام برنامه ها از موقعیت مکانی شما در آیفون شما استفاده می‌کنند. پس از آن، می‌توانید خدمات موقعیت مکانی را به طور کامل خاموش کنید یا فقط در حین استفاده از برنامه اجازه دسترسی را بدهید. در اندروید،  به تنظیمات بروید >«شخصی» را باز کنید> روی دسترسی به موقعیت مکانی ضربه بزنید. در بالای صفحه، «دسترسی به موقعیت مکانی من» را خاموش کنید.

منبع: همشهری آنلاین
کد مطلب: 73997
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام