۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۱:۳۰

آموزش: چرا گاهی گوشی‌ها دیر شارژ می‌شوند؟

ایتنا - یکی از مواردی که همیشه ما را وارد چالش کرد، شارژ گوشی و عوامل مربوط به آن است که در این گزارش با دلایل دیر شارژ شدن گوشی آشنا خواهید شد.
آموزش: چرا گاهی گوشی‌ها دیر شارژ می‌شوند؟


گوشی‌های هوشمند همواره از مهم ترین اختراعات بشر بوده است که این اختراع توانسته به بهترین شیوه  ممکن بر روی زندگی هریک از ما تاثیر بگذارد که اگر در طی اتفاقی ناگهانی، مشکلی برای گوشی هوشمند هر یک از ما رخ دهد، شاید بتوانیم یک هفته اول را به سختی تحمل کنیم. اما از آن به بعد واقعا جای خالی چیزی را هر روز احساس خواهیم کرد.

با این وجود شاید این صنعت توانسته باشد در طی یک دهه پیشرفت بسیار زیادی کرده باشد، اما نتوانسته است به بهترین شیوه ممکن این تغییرات را در طی چند سال اخیر به گوشی‌ها اعمال کند و اگر با گوشی های هوشمند که در طی 3 یا 4 سال اخیر رونمایی شده اند، کمی کار کنیم متوجه عیوب و مشکلاتی خواهیم شد که نسبت به گوشی های امروزی واقعا شوکه کننده هستند.

از مهم‌ترین موارد ممکن در گوشی های چند سال اخیر، باتری گوشی می باشد که می‌تواند دچار مشکلاتی شود که این مشکلات عبارتند از؛

- دیر شارژ شدن گوشی
- خالی شدن سریع باتری
- باد کردن باتری گوشی و...
گرچه ما بهترین گوشی هوشمند سال را خریداری کرده باشیم، اما هر یک از 3 مشکل بالا می توانند حس بسیار ناخوشایند و بدی را به هر یک از ما تحمیل سازد. اما هیچ چیزی بدون راه حل نیست و طبیعتا برای موارد بالا نیز راه حل هایی وجود دارد که در این گزارش ما قصد داریم شما را با دلایل شارژ آهسته گوشی و تبلت آشنا سازیم. همراه ما باشید.

1- کابل نامناسب و غیر اورجینال
اولین دلیلی که ما قصد داریم آنرا به شما معرفی کنیم، کابل نامناسب و یا ایراد داری است که شما در حال استفاده از آن هستید. بنابراین اگر گوشی شما دیر شارژ می شود باید در اولین قدم کابل شارژ را بررسی کنید که دچار اتصالی و... نشده باشد. یکی از دلایلی که باعث آسیب به کابل شارژ گوشی می شود، استفاده روزمره از آن و نگهداری نادرست می‌باشد که در بلند مدت تاثیر اشتباهات شما بر روی آن اعمال خواهد شد.

کابل های USB ممکن است خم شوند، پوسیده شوند و قابلیت خود را زمانی‌که بصورت مداوم به شارژ متصل هستند از دست دهند و سلامت کابل USB تماما به شما بستگی دارد که چگونه از آن مراقبت به عمل آورید. بطور کلی دو سر کابل های USB اسیب پذیر هستند و به همین دلیل است که شرکت‌های سازنده، در دو سر شارژر از پلاستیک استفاده می کنند تا در مقابل خم شدگی مقاومت نشان دهند.

2- منبع شارژ ضعیف
اگر شما از آن دسته افراد هستید که برای شارژ گوشی با اتصال به کامپیوتر اقدام می کنید، طبیعتا گوشی شما دیر شارژ خواهد شد و هیچ ربطی به شارژر یا کابل شارژر ندارد و جای نگرانی نیست. بطور کلی خروجی کابل USB از کامپیوتر به گوشی نسبت به استاندارد گوشی بسیار کم و ناچیز خواهد بود و شما نمی توانید نتیجه خوبی بگیرید. اما وقتی کابل شارژ شما هم در این اتصال، آسیب دیده باشد، میزان خروجی نیز مجددا کاهش پیدا خواهد کرد.

اما وقتی میزان ولتاژ دریافتی باتری گوشی از استاندارد آن کاهش پیدا کند، اولین چیزی که آسیب می بیند، باتری گوشی است که در بلند مدت آسیب شدیدی خواهد دید و شما باید هزینه‌ای را برای تعویض باتری گوشی کنار بگذارید. با این حال هیچ روشی همانند شارژ مستقیم با پریز نخواهد بود چرا که از هر روشی بسیار سریع‌تر می باشد و به باتری گوشی آسیبی وارد نخواهد کرد.

توجه : اگر شما این کار را انجام دادید و اما نتیجه مطلوبی نگرفتید مشکل می تواند در باتری، سیم کشی خانه مخصوصا خانه های قدیمی، شارژر و کابل شارژ گوشی باشد.

 


3- آداپتور نامناسب و نامرغوب
یکی از چیزهایی که ممکن است در اینجور مواقع اصلا به آن فکر نکنیم، همین مورد می باشد! بله. این اتفاق بیشتر زمانی رخ می‌دهد که شما شارژر جدیدی خریداری می کنید که با اتصال آن به برق، متوجه این خواهید شد که گوشی شما نسبت به قبل بسیار دیرتر شارژ می شود و این نشان دهنده تقلبی و غیر اورجینال بودن شارژر گوشی شما می‌باشد. بنابراین توصیه‌ای که ما برای شما داریم خرید شارژر اورجینال از نمایندگی‌های گوشی می باشد و گرچه شاید کمی گران تمام شود، اما به باتری و گوشی شما آسیبی نخواهد رساند.

4- قدیمی شدن گوشی
گوشی‌های امروزی همان گونه که می‌دانید دارای فناوری هایی همچون فست شارژ و برخی از آنها مجهز به توربوشارژ نیز هستند که در طی چند دقیقه بصورت صفر تا صد شارژ خواهند شد. بنابراین اگر گوشی شما مجهز به این فناوری‌ها نیست، جای نگرانی نیست چرا که گوشی شما در طی مدت بیشتری نسبت به گوشی‌های امروزی شارژ می شوند و هیچ مشکلی وجود ندارد و اگر این موضوع برای شما زجر آور شده است، می توانید گوشی جدیدی خریداری کنید که توصیه ما به شما سری a سامسونگ و یا سری m سامسونگ است که قیمت مناسبی دارند.

5- باتری گوشی
اگر تمام مواردی که به ذهنتان می رسد را به خوبی و به درستی چک کرده‌اید و هیچ مشکلی وجود نداشت، ممکن است احتمالا باتری گوشی شما دچار آسیب شده باشد. از این رو اگر قاب پشتی گوشی شما باز می‌شود، تنها نیاز به خرید یک باتری جدید از مراکز معتبر دارید و خودتان می‌توانید بصورت دستی باتری را تعویض کنید. اما اگر قاب پشتی گوشی شما باز نمی شود، توصیه‌ای که برای شما داریم این است که گوشی را بدست متخصصان و نمایندگی گوشی خود دهید تا اقدام به تعویض باتری کنند.

 


6- برنامه‌های باز را ببندید
اگر چه صفحه گوشی شما کاملا خاموش باشد، به این معنا نیست که گوشی شما در حال آنالیز و یا اجرای هیچ برنامه‌ای نیست! در پشت صحنه ممکن است برنامه هایی را مشاهده کنید که در حال اجرا هستند و به همین دلیل از شارژ شدن سریع گوشی خودداری می‌کنند و اجازه نمی‌دهند گوشی شما سریع‌تر شارژ شود. بنابراین قبل از شارژ شدن گوشی، برنامه‌های باز را بصورت کامل ببندید.

توجه :به هیچ عنوان در حین شارژ با گوشی کار نکنید و در صورت امکان قاب محافظ را هم خارج کنید تا از گرم شدن گوشی در حین شارژ جلوگیری شود.

7- آسیب دیدن پورت USB گوشی
شاید اصلا هیچ یک از موارد بالا با مشکل شما صدق نکند و این سوال «چرا گوشی دیر شارژ میشود؟» برایتان پیش بیاید که چرا چنین اتفاقی باید بیافتد؟! شاید منبع مشکل در خود گوشی باشد و شما از آن اطلاعی نداشته باشید! احتمال داده می شود که پورت USB ورودی گوشی یا تبلت شما شاید آسیب دیده باشد و نتواند به درستی شارژ شود. اگر چنین مشکلی را احساس کردید حتما گوشی خود را به یک متخصص منتقل کنید تا فورا گوشی شما را تعمیر کند.
کد مطلب: 72313
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام