۰
plusresetminus
سه شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۵۲

آموزش: راهکارهای مهم برای حفظ عمر باتری دستگاه‌های دیجیتال

ایتنا - یک کارشناس فناوری به متداول‌ترین اشتباهاتی که کاربران مرتکب می شوند و باعث تخلیه باتری دستگاه‌هایشان می‌شود، اشاره کرده است.
آموزش: راهکارهای مهم برای حفظ عمر باتری دستگاه‌های دیجیتال

کیم کوماندو، مجری برنامه‌ای هفتگی است که در آن توصیه‌هایی درباره ابزارها، وب‌سایت‌ها و برنامه‌های گوشی‌های هوشمند ارائه می‌شود. کیم در مطلبی که روزنامه میل انتشار یافته در قالب فهرستی پنج مرحله‌ای به توضیحاتی درباره نکات مهمی که برای حفظ عمر باتری دستگاه باید رعایت کرد، پراخته است.

دستگاه‌ها را زیاد به برق وصل نکنید
تلاش مداوم برای پر کردن درصد باتری می‌تواند برای دستگاه شما مضر باشد. کمپانی‌های اپل و سامسونگ به کاربران خود هشدار می‌دهند که دستگاه‌هایشان را دائما و همچنین همیشه در طول شب شارژ نکنند. در همین حال، هواوی می‌گوید: نگه داشتن سطح باتری تا حد امکان در حد وسط ۳۰ تا ۷۰ درصد می‌تواند به طور موثری عمر باتری را افزایش دهد.

اجازه ندهید عمر لپ‌تاپ شما کم شود
در مورد لپ‌تاپ، می‌توان گفت که کاهش شدید شارژ باتری می‌تواند بر طول عمر آن تأثیر بگذارد. برخلاف گوشی‌ها، توصیه می‌شود تا جایی که می‌توانید درصد باتری لپ تاپ خود را حداقل در سطح ۴۰ درصد نگه دارید. بیشتر لپ‌تاپ‌ها با قیمت بیش از ۱۰۰۰ پوند (۶۵ میلیون تومان) به فروش می‌رسند، بنابراین حفظ عمر آن گجت‌های گران‌قیمت دو چندان اهمیت دارد.

 


نحوه تمیز کردن دستگاه خود را بیاموزید
 تلفن‌های همراه می‌توانند خاک، گرد و غبار  را در زمانی که آن را در جیب یا کیف می‌گذارید یا در دست خود می‌گیرید به خود جذب کنند. بیشتر افراد صفحه نمایش خود را به طور نمادین و ظاهری پاک می‌کنند، اما یادگیری نحوه تمیز کردن کامل دستگاه شما ارزشمند است، زیرا انباشتگی گرد و غبار می‌تواند باعث ایجاد مشکلات زیادی برای دستگاه شما شود. می‌توانید قسمت جلویی و پشتی گوشی را با برداشتن یک پارچه نرم و بدون پرز و مرطوب کردن آن با کمی آب با حرکات دایره‌ای، پاک کنید.  

دستگاه را دور از گرما و نور خورشید نگه دارید
قرار دادن دستگاه در گرما یا گرمای زیاد می‌تواند به آسیب‌های جبران ناپذیری منجر شود. در این وضعیت نه تنها باتری شما بیش از حد گرم می‌شود، بلکه پرتوهای نور می‌توانند باعث از دست رفتن داده‌ها و فساد گوشی شوند. برای جلوگیری از این اشکالات و خرابی‌های وحشتناکی که شاید جبران پذیر هم نباشند، تا حد امکان تلفن خود را در  سایه قرار دهید.

به طور معمول رمز عبور «روتر» خود را تغییر دهید
ادامه تغییر رمز عبور روتر، خطر استفاده هکرها از شبکه برای حمله به ابزارهای شما را کاهش می‌دهد. برای جلوگیری از این تهدید شدید، یک رمز عبور اصلی را تنظیم کنید که افراد کمی بتوانند آن را حدس بزنند و در کل به راحتی قابل تشخیص نباشد به دنبال گزینه «مدیریت از راه دور باشید» (Remote Administration) باشید. این به شما امکان می‌دهد از طریق اینترنت وارد روتر خود شوید و آن را مدیریت کنید.

منبع: همشهری آنلاین
کد مطلب: 73058
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام