۰
plusresetminus
جمعه ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۳۱
کاربری در ردیت نوشت:

تصاویر گوشی‌های هوشمند سامسونگ از ماه جعلی‌اند

ایتنا - یک کاربر در پست طولانی ردیت نوشت: «تصاویر ماه سامسونگ جعلی‌اند، بازاریابی سامسونگ فریب‌آمیز است».
تصاویر گوشی‌های هوشمند سامسونگ از ماه جعلی‌اند

کاربران گوشی هوشمند فلگ‌شیپ سامسونگ، این شرکت را به انتشار تصاویر جعلی از ماه با کمک قابلیت «اسپیس زوم» (Space Zoom) مجهز به هوش مصنوعی متهم کرده‌اند.

u/ibreakphotos، کاربر ردیت، در پستی که به‌ طرز گسترده‌ای در رسانه‌های اجتماعی بازنشر شد، قابلیت‌های «گلکسی اس‌۲۰ اولترا» را آزمایش کرد تا ثابت کند که سطح زوم ۱۰۰ برابری آن در تلاش برای تولید تصاویر با جزئیات بسیار بالا از ماه، از حقه و فریب استفاده می‌کند.

به گزارش ایتنا از ایندیپندنت، این آزمایش شامل ثبت تصویری عمدا با وضوح پایین از ماه بود که روی صفحه رایانه نمایش داده می‌شد. سپس گلکسی اس‌۲۰ اولترا جزئیاتی به این تصویر تار ماه افزود که در تصویر اصلی وجود نداشت.

این کاربر در پست طولانی ردیت نوشت: «تصاویر ماه سامسونگ جعلی‌اند. بازاریابی سامسونگ فریب‌آمیز است.»

«این شرکت، جزئیاتی را به جاهایی اضافه می‌کند که هیچ چیزی وجود ندارد (در این آزمایش، جاهایی که عامدانه حذف شده بودند).... واقعیت این است که این هوش مصنوعی است که بیشتر کار را انجام می‌دهد، نه اپتیک، اپتیک قادر به رفع اشکال جزئیاتی که می‌بینید، نیست. از آنجایی که ماه به صورت کشندی به زمین قفل شده است، آموزش به مدلتان بر اساس سایر تصاویر ماه بسیار آسان است و کافی است هر زمان که چیزی شبیه به ماه تشخیص داده ‌شود، آن بافت (جزئیات سطح ماه از تصویرهای دیگر) را زمینه بیندازد.»

این کاربر افزود: «بین پردازش اضافی و وضوح فوق‌العاده، تفاوت وجود دارد، یعنی بین زمانی که چند فریم با هم ترکیب می‌شوند تا جزئیاتی را بازیابی کنند که در غیر این صورت از بین می‌روند، و این دستگاه، که در آن یک مدل هوش مصنوعی خاص دارید که بر اساس مجموعه‌ای از تصاویر ماه، آموزش داده شده است تا تصویر ماه را تشخیص دهد و بافت زمینه ماه را روی آن بیندازد (وقتی که در وهله اول هیچ جزئیاتی برای بازیابی وجود ندارد؛ مانند این آزمایش).

«این همان نوع پردازشی نیست که هنگام زوم روی چیز دیگری انجام می‌شود؛ زمانی که نوردهی‌های متعدد و داده‌های متفاوت از هر فریم، چیزی را تشکیل می‌دهد. این مخصوص ماه است.»

بررسی‌های پیشین در مورد ویژگی اسپیس‌زوم سامسونگ در طیف تلفن‌های هوشمند گلکسی اولترا در سال ۲۰۲۱، در مورد چگونگی دست‌یافتن آن به نتایج با کیفیت بالا، به نتایج مشابهی رسید.

اینپوت‌مگ چند آزمایش برای تعیین اینکه آیا سامسونگ از یک ترفند تشخیص تصویر برای «عکس‌هایی با جزئیات جعلی بالا از ماه» استفاده می‌کند، انجام داد، و این غول فناوری در آن زمان ادعا کرد که «فرایند بهینه‌ساز نما هیچ بافت تصویری روی هم نمی‌گذارد یا تصاویر جعلی اضافه نمی‌کند».
کد مطلب: 72291
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام