۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۴:۰۰

تزریق باکتریهای مرده به تومورها راهی نویدبخش برای درمان سرطان است

این ایمنی‌درمانی مشروح جدید، که دربرگیرنده تزریق یک ماده آرام‌انتشار حاوی مایکوباکتریها به داخل تومور سرطانی می‌شود، بسیار کم‌هزینه است (حدود 20 دلار به ازاء هر تزریق).
تزریق باکتریهای مرده به تومورها راهی نویدبخش برای درمان سرطان است
پژوهشگران روشی منحصر به فرد و بسیار ارزانقیمت برای درمان تومورهای سرطانی یافته‌اند، که این روش مبتنی بر باکتریهای مرده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، این پژوهشگران اینگونه توضیح داده‌اند که اگرچه این باکتریها خطری برای بدن ندارند، ولی سیستم ایمنی بدن بیمار برای حمله به آنها بسیج می‌شود، که باعث می‌شود همزمان با آنها سلولهای سرطانی و حتی متاستازها (مهاجرت سلولهای سرطانی به دیگر نقاط بدن) را در کل بدن را هدف قرار دهند.
 
به طور کلی ایمنی‌درمانیهای سرطان بسیار پرهزینه هستند، که باعث می‌شود برای بسیاری از افراد در نقاط مختلف جهان غیر قابل دسترسی شوند. در مقام قیاس، این ایمنی‌درمانی مشروح جدید، که دربرگیرنده تزریق یک ماده آرام‌انتشار حاوی مایکوباکتریها به داخل تومور سرطانی می‌شود، بسیار کم‌هزینه است (حدود 20 دلار به ازاء هر تزریق).
 
این یافته‌ها کار دانشگاه ملی استرالیا (ANU) است؛ دانشمندان در این دانشگاه مشغول اجرای یک کارآزمایی بالینی فاز 1 دربرگیرنده بیماران سرطانی مرحله‌پایانی هستند. این محققان توضیح داده‌اند که سیستم ایمنی بدن به باکتریهای مرده تزریق‌شده و سلولهای سرطانی پیرامونی حمله می‌کند.
 


سپس سلولهای ایمنی حاصله تکثیر و در تمام بدن پخش می‌شوند، که این باعث می‌شود سیستم ایمنی بتواند به هر بخش سرطانی دیگری که ممکن است به روای محل تزریق گسترش یافته باشد نیز حمله کند. این یک درمان غیرسمی است.
 
تاکنون در کارآزمایی بالینی هشت بیمار تحت درمان قرار گرفته‌اند، که بهبود کیفیت زندگی در یکی از آنها در سطح «قابل توجهی» بوده است. ابعاد سرطان در یکی از بیماران مورد آزمایش قرار گرفته کاهش یافت، و همچنین این محققان خاطرنشان کرده‌اند که درمانشان توانست مقدار مایعات در اطراف ریه‌های بیماران را کاهش دهد. بیمارستان کانبرا، که کارآزمایی فاز 1 در آنجا در حال اجراست، یک کارآزمایی ثانویه دربرگیرنده این درمان را تایید کرده است.
 
 
کد مطلب: 66367
برچسب ها: سرطان سلامت
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام