۰
plusresetminus
شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۱:۱۲

محققان سلول‌های ایمنی را برای مبارزه با تومورها مهندسی می‌کنند

ایتنا - محققان در این پروژه بر این باورند که این پیشرفت قابل ملاحظه می‌تواند درمان سرطان برای میلیونها نفر در سراسر جهان را در آینده بهبود ببخشد.
محققان سلول‌های ایمنی را برای مبارزه با تومورها مهندسی می‌کنند
مطالعه‌ای جدید توسط محققان مهندسی و پزشکی در دانشگاه مینسوتا شهرهای دوقلو منتشر شده است. این مطالعه نشان می‌دهد که چگونه سلولهای ایمنی مهندسی‌شده را می‌توان در درمانهای جدید برای سرطان به منظور غلبه بر موانع فیزیکی استفاده نمود که برای سیستم ایمنی بیمار امکان نبرد با تومورهای سرطانی را فراهم می‌آورند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، محققان در این پروژه بر این باورند که این پیشرفت قابل ملاحظه می‌تواند درمان سرطان برای میلیونها نفر در سراسر جهان را در آینده بهبود ببخشد.
 
ایمونوتراپی نوعی از درمان سرطان است که به سیستم ایمنی بیمار برای نبرد با رشد سرطان کمک می‌کند. سلولهای T نوعی از سلولهای سفید خون هستند که در سیستم ایمنی نقشی حیاتی دارند. سلولهای T سمیت‌سلولی به سربازانی که برای جستجو و تخریب سلولهای مهاجم هدفگذاری شده گسیل می‌شوند ارتباط داده می‌شوند. ایمونوتراپی در نبرد با انواعی از سرطان در خون و ارگانهای تولیدکننده خون به موفقیت رسیده است، ولی سلولهای T در نبرد با تومورهای جامد آنچنان موفق نیستند.
 
محققان در این مطالعه به مهندسی سلولهای T پرداخته و معیارهای طراحی مهندسی را برای بهینه‌سازی مکانیکی سلولها توسعه داده و آنها را برای غلبه بر موانع دستیابی به سلولهای سرطانی درون یک تومور متناسب نمودند. محققان خاطرنشان نمودند که در یک تومور فیبروز، سفتی تومور موجب می‌شود تا سلول‌های ایمنی دو برابر کندتر شوند.
 

این مطالعه نخستین مطالعه‌ای است که برخی عناصر ساختاری و علامتدهی را شناسایی کرده است که در آنها سلول‌های T را می‌توان به شکلی تنظیم کرد که در نبرد با سرطان کارآمدتر باشند. هر دوره مانع درون یک تومور اندکی متفاوت است، ولی همه آنها شباهتهایی دارند. این تیم سلول‌های ایمنی را مهندسی کرد و دریافت که آنها، فارغ از اینکه با چه مانعی مواجه شوند، تقریبا دو برابر سریعتر حرکت کردند.
 
سلول‌های T سمیت‌سلولی مهندسی شده از تکنولوژیهای ویرایش ژنی پیشرفته برای تغییر DNA سلولهای T سمیت‌سلولی استفاده نمودند تا برای آنها امکان غلبه بهتر از بر موانع درون تومور فراهم بیاید. پژوهشگران اکنون در حال کار برای ایجاد سلولهایی هستند که در غلبه بر انواع مختلف موانع خوب هستند. وقتی سلولها با یکدیگر ترکیب شوند، هدف گروههای سلولهای ایمنی غلبه بر موانع مختلف به منظور دستیابی به سلولهای سرطانی درون تومور است. در آینده، محققان این پروژه قصد دارند که به مطالعه ویژگیهای مکانیکی سلولها ادامه دهند تا به درک بهتری درباره نحوه تعامل سلولهای ایمنی و سلولهای سرطانی دست یابند. طرحهایی برای کارآزماییهای حیوانی و کارآزماییهای انسانی در آینده وجود دارد.
 
 
کد مطلب: 65000
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام