۰
plusresetminus
چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۵۵
سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام کرد:

غذا و بسته‌بندی غذا ریسک گسترش کووید-19 ندارند

ایتنا - اگر تاکنون به هر جعبه پیتزا و بسته سالادی که خریده‌اید به دقت دستمال ضدعفونی‌کننده کشیده‌اید، به نظر می‌رسد که دیگر نیاز به چنین کاری وجود ندارد.
غذا و بسته‌بندی غذا ریسک گسترش کووید-19 ندارند
با ادامه روشن شدن ابعاد بیشتری از پاندمیک بیماری مرگبار کووید-19، اکنون سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) باری دیگر تایید کرد که بسیار نامحتمل است که کروناویروس از طریق غذا یا بسته‌بندی غذایی انتقال یابد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، علاوه بر FDA، وزارت کشاورزی آمریکا و «مراکز آمریکایی برای کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها»، اعلام کرده‌اند که «هیچ شواهد معتبری از ارتباط داشتن غذا و بسته‌بندی غذایی با انتقال ویروس کرونا یا یک منبع محتمل این ویروس» وجود ندارد.
 
بنا بر اعلام FDA، این قضاوت مبتنی بر بیش از 100 میلیون مورد کووید-19 در نقاط مختلف جهان است، و هیچیک از این موارد منتج به شواهد اپیدمی‌شناختی واقعی درباره احتمال انتقال ویروس از طریق غذا یا بسته‌بندی غذا نشده‌اند. و هیچ یک از پایشهای ملی یا بین‌المللی نیز چنین مشاهده‌ای نداشته‌اند.
 

بخشی از دلیل اینکه چرا نگرانی درباره زندگی کروناویروس بر روی سطوح اینقدر گسترده است شباهت این بیماری با بیماریهای دیری است که به شکلی رایجتر از طریق آیتم‌های آلوده‌شده قابل انتقال هستند. FDA می‌گوید که «ذکر این نکته مشخصا اهمیت دارد که کووید-19 یک بیماری تنفسی است که از فرد به فرد منتقل می‌شود، برخلاف ویروس‌های گوارشی یا همراه غذا همچون نوروویروس و هپاتیت A که غالبا از طریق غذای آلوده افراد را مبتلا می‌کنند».
 
این آژانس می‌افزاید که تعداد ذرات ویروس کووید-19 که به طور معمول ممکن است جذب انگشتهای شما پس از تماس با یک سطح یا یک غذا شوند بسیار کم است. در عین حال، برای آلوده شدن از طریق تنفس دهانی نیاز به تعداد زیادی از این ویروسها است.
 
با این تفاصیل، اگر تاکنون به هر جعبه پیتزا و بسته سالادی که خریده‌اید به دقت دستمال ضدعفونی‌کننده کشیده‌اید، به نظر می‌رسد که دیگر نیاز به چنین کاری وجود ندارد.
 
 
کد مطلب: 64235
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام