۰
plusresetminus
جمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۲
نتایج یک مطالعه،

ابریشم، و نه پنبه، برای ساخت ماسکهای صورت DIY بهترین گزینه است

ایتنا - برخلاف پنبه، که جاذب رطوبت است، ابریشم یک ماده قابل استنشاق نازک‌تر است که سریعا خشک می‌شود.
ابریشم، و نه پنبه، برای ساخت ماسکهای صورت DIY بهترین گزینه است
نتایج مطالعه‌ای که در دانشگاه سینسیناتی انجام شده نشان می‌دهد که ابریشم در مورد ماسک‌های صورت قابل استفاده مجدد و دست‌ساز بهتر از پنبه و متریال‌های سنتزی مانند پلی‌استر عمل می‌کند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، به گفته این پژوهشگران، این ماده چند مزیت بالقوه را در اختیار قرار می‌دهد، از جمله این واقعیت که به طور طبیعی به خاطر محتوای مسیش ضدمیکروبی است. ماسک‌های صورت ساخته شده از ابریشم ممکن است راحتتر از گزینه‌های سنتزی و پنبه‌ای هم درک شوند.  
 
با این حال، این مطالعه جدید دریافت که ابریشم بهتر از هر دوی این مواد است، راحتی بیشتری فراهم می‌آورد، و مانعی موثرتر در برابر رطوبت است، نفوذ قطرات کاهش می‌یابد و سایر موارد. مشخص شد که استفاده از بیش از یک لایه ابریشم توانایی این ماده برای دفع و فیلتر کردن ریزقطراتی که فرد در زمان صحبت کردن، عطسه، سرفه یا صرفا تنفس بازدم می‌کند.  
 

البته، ابریشم از کرم ابریشم و پروانه کرم ابریشم تهیه می‌شود، که با رژیمی تغذیه می‌شوند که به طور طبیعی سطوح بالایی از مس را انتقال می‌دهد. سپس این مس به ابریشم انتقال داده می‌شود، که باعث می‌شود ویژگی‌های ضدمیکروبی پیدا کند. علاوه بر این، ابریشم بادوام است و می‌توان آن را چندین بار شستشو کرد، که باعث می‌شود ماده‌ای مناسب برای ماسک‌های چندبار مصرفی شود که، به گفته این محققان، عملکردی مشابه با ماسک‌های جراحی دارند.
 
برخلاف پنبه، که جاذب رطوبت است، ابریشم یک ماده قابل استنشاق نازکتر است که سریعا خشک می‌شود – چیزی که می‌تواند برای ماسک‌هایی که ممکن است رطوبت را در استفاده طولانی‌مدت جمع کنند ایده‌آل باشد. این محققان گفته‌اند که ماسک‌های ابریشمی می‌توانند با ماسک‌های N95 توسط پرسنل پزشکی به عنوان یک گزینه جایگزین ماسک‌های جراحی، که مانند ابریشم قابل شستشو و استفاده مجدد نیستند، استفاده شوند.
  
کد مطلب: 62503
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام