۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۶

تعداد کاربران تلگرام از پانصد میلیون نفر گذشت

ایتنا - تلگرام که در سال ۲۰۱۳ توسط پاول دوروف تاسیس شد، در دوبی مستقر است و یک اپلیکیشن پیام رسان چند رسانه‌ای است که با واتس‌اپ در رقابت است.
تعداد کاربران تلگرام از پانصد میلیون نفر گذشت

شمار کاربران پیام رسان تلگرام در سه روز گذشته در پی انتقاد از تغییرات جدید حریم خصوصی در واتس‌اپ، بیش از ۲۵ میلیون نفر افزایش یافت و از مرز ۵۰۰ میلیون نفر عبور کرد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، تلگرام با رشد کاربران جدید، خبر عبور شمار کاربرانش از مرز نیم میلیارد نفر را اعلام کرد.

تغییرات در شرایط و خدمات واتس‌اپ که از هشتم فوریه اجرایی می شود به این اپلیکیشن اجازه می دهد اطلاعات کاربران را با شرکت فیس بوک به اشتراک بگذارد. کاربران باید با شرایط جدید که به آنها اجازه می دهد هدف تبلیغات هدفمند قرار گیرند موافقت کنند در غیر این صورت دسترسی به اکانتهایشان در واتس‌اپ را از دست می دهند.

این پیام رسان محبوب در روزهای اخیر هدف انتقادات گسترده قرار گرفته و مجبور شده توضیح دهد که تغییرات مذکور شامل پیامهای خصوصی کاربران با دوستان و خانواده شان نمی شود.

ویل کت کارت، مدیرعامل واتس‌اپ در توییتر اعلام کرد باید روشن کنیم که این آپدیت ارتباط تجاری را توصیف می کند و شیوه اشتراک گذاری اطلاعات با فیس بوک را تغییر نمی دهد. این آپدیت روی نحوه ارتباط خصوصی مردم با یکدیگر در هر جای جهان که باشند، تاثیر نمی گذارد.

تلاش فیس‌بوک برای بهره‌برداری از واتس‌اپ با افت رشد درآمد این شرکت شبکه اجتماعی جدی تر شده است. طبق اعلام این شرکت، پیام رسان بیش از ۵۰ درصد در بسیاری از کشورهایی که از شیوع ویروس کرونا به شدت آسیب دیده اند رشد داشته است اما این رشد به درآمد تبلیغاتی بیشتری منجر نشده است زیرا واتس‌اپ در میان پلتفرمهایی نبوده که فیس بوک در آنها کسب و کاری تجاری قوی داشته است.

تلگرام که در سال ۲۰۱۳ توسط پاول دوروف تاسیس شد، در دوبی مستقر است و یک اپلیکیشن پیام رسان چند رسانه‌ای است که با واتس‌اپ در رقابت است. طبق اعلام فوربس، دوروف میلیاردری است که عمده سهام شرکت تلگرام را در اختیار دارد و این اپلیکیشن را پس از ساخت بزرگترین شبکه اجتماعی روسیه ایجاد کرد. نماینده این شرکت هنوز درباره افزایش شمار کاربران تلگرام اظهارنظر نکرده است.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، اپلیکیشن پیام رسان سیگنال هم در پی انتقادات گسترده از تغییرات واتس‌اپ، شاهد رشد ۴۲۰۰ درصدی کاربرانش بوده است و طبق آمار سنسور تاور، از ششم تا دهم ژانویه، این اپلیکیشن ۷.۵ میلیون بار دانلود شده است.
کد مطلب: 63764
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام