۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۱

واتس‌اپ قافله را به رقبا می‌بازد؟

ایتنا - اپلیکیشن‌های پیام رسان سیگنال و تلگرام با افزایش یکباره تقاضا در پی تغییر شرایط استفاده از سرویس واتس‌اپ و واکنش منفی کاربران شبکه اجتماعی نسبت به آن روبرو شدند.
واتس‌اپ قافله را به رقبا می‌بازد؟


واتس‌اپ که از فناوری رمزنگاری سیگنال استفاده می کند، چهارشنبه گذشته شرایط استفاده از سرویس جدیدی را مطرح و از کاربران خواست با جمع آوری اطلاعاتشان شامل شماره تلفن و مکان توسط فیس بوک و زیرمجموعه های آن موافقت کنند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، اگر کاربران تا هشتم فوریه با شرایط جدید استفاده از سرویس واتس‌اپ موافقت نکنند، دسترسی به این اپلیکیشن را از دست خواهند داد.

برخی از فعالان حریم خصوصی در توییتر اقدام واتس‌اپ که "یا جمع آوری اطلاعاتتان را بپذیرید یا بیرون بروید" را زیر سوال برده و به کاربران پیشنهاد کردند به اپلیکیشنهایی نظیر سیگنال و تلگرام مهاجرت کنند.

محبوبیت اپلیکیشن سیگنال روز پنج شنبه یک روز پس از این که الون ماسک، مدیرعامل تسلا در اکانت توییتر خود از این اپلیکیشن پیام رسان حمایت کرد، رشد بیشتری یافت.

طبق آمار تحلیلی شرکت سنسور تاور، طی روزهای پنج شنبه و جمعه بیش از ۱۰۰ هزار کاربر سیگنال را از طریق فروشگاههای برنامه اپل و گوگل دانلود کردند در حالی که تلگرام حدود ۲.۲ میلیون بار دانلود شد.

بر اساس گزارش رویترز، نصب جدید واتس‌اپ در هفت روز نخست سال ۲۰۲۱ در مقایسه با هفته پیش از آن ۱۱ درصد کاهش یافت اما همچنان ۱۰.۵ میلیون بار در سراسر جهان دانلود شده است.

شرکت فیس بوک اپلیکیشن پیام رسان واتس‌اپ را در سال ۲۰۱۴ خریداری کرد و در سال ۲۰۱۶ به کاربران یک بار فرصت داد گزینه عدم اشتراک اطلاعات این اپلیکیشن با فیس بوک را انتخاب کنند.

سخنگوی واتس‌اپ اعلام کرد که تغییر اخیر به شرکتها اجازه خواهد داد با استفاده از زیرساخت گسترده تر فیس بوک، چتهای واتس‌اپ را ذخیره کنند. با این حال وی مشخص نکرد علت تصمیم واتس‌اپ برای انجام چنین تغییری چه بوده است.

طبق گزارش بیزنس اینسایدر، برایان اکتون و جیم کوم، موسسان واتس‌اپ به ترتیب در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ این شرکت را ترک کردند. اکتون درباره ترک این شرکت که پس از تصمیم برای معرفی تبلیغات در واتس‌اپ گرفته شد، صحبت کرد و از مردم خواست فیس بوک را حذف کنند. خروج جیم کوم هم ظاهرا پس از اختلاف با مدیریت شرکت بر سر رویکرد شرکت در زمینه حریم خصوصی کاربران در واتس‌اپ روی داد.
کد مطلب: 63697
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام