۱
۰
plusresetminus
سه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۰

ادعای سازمان فضایی روسیه: زهره یک سیاره روسی است

ایتنا - شوروی سابق در سال 1970 فضاپیمایی به نام ونرا 7 را بر روی زهره فرود آورد، و به این ترتیب به نخستین کاوشگری تبدیل شد که داده‌ها را از آنجا به زمین انتقال داد. با اینکه این کاوشگر با موفقیت بر روی سطح این سیاره فرود آمد، ولی به دلیل درجه حرارت سوزان آن ظرف چند ثانیه ذوب شد.
ادعای سازمان فضایی روسیه: زهره یک سیاره روسی است
مقامات مسئول روسی حرفهای عجیبی به زبان رانده‌اند که به نظر می‌رسد به این معنا باشد که مدعی مالکیت کل یک سیاره هستند. هفته گذشته، مدیر عمومی سازمان فضایی فدرال روسیه (روسکوسموس) مدعی شد که زهره یک سیاره روسی بوده است. دمیتری روگوزین مدیر عمومی روسکوسموس به خبرنگاران گفت که ادامه اکتشاف در زهره در دستورکار روسیه است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، روگوزین به خبرنگاران گفت که «به نظر ما زهره [ناهید، ونوس] یک سیاره روسی است»، و خاطرنشان کرد که آنها نباید عقب بیفتند. در طی این کنفرانس، وی همچنین تایید کرد که روسیه قصد داشت تا، علاوه بر آنچه پیش از این یک سرمایه‌گذاری مخاطره‌ای مشترک با آمریکا به نام Venera-D نامیده می‌شد، ماموریت اختصاصی خودش را به زهره بفرستند. این ماموریت می‌تواند دربرگیرنده فرستادن یک فضاپیمای اضافه بر برنامه به این سیاره در سال 2026 یا 2031 باشد.
 
روگوزین گفت که روسیه تنها کشوری بود که با موفقیت بر روی زهره فرود آمد، و خاطرنشان کرد که این فضاپیما اطلاعاتی درباره این سیاره گردآوری کرده بود که باعث شد به آن نام «جهنم در آنجا» داده شود. روسیه پس از آن درباره طرحهایش برای اکتشاف در زهره صحبت کرده است که تحقیقات اخیر گویای این بود که ابرهای این سیاره ممکن است میزبان حیات باکتریایی باشند.
 


اتمسفر زهره تقریبا به طور کامل از دی اکسید کربن تشکیل یافته است و دومین شیء پرنور در آسمان شب پس از ماه است. زهره دومین سیاره از نظر فاصله با خورشید است و یکی از داغترین سیاره‌ها در منظومه شمسی به شمار می‌رود. شوروی سابق در سال 1970 فضاپیمایی به نام ونرا 7 را بر روی زهره فرود آورد، و به این ترتیب به نخستین کاوشگری تبدیل شد که داده‌ها را از آنجا به زمین انتقال داد.
 
با اینکه این کاوشگر با موفقیت بر روی سطح این سیاره فرود آمد، ولی به دلیل درجه حرارت سوزان آن ظرف چند ثانیه ذوب شد. روسیه در سال 1975 یک کاوشگر دیگر، با نام ونرا 9، به این سیاره ارسال کرد که نخستین و تنها تصویر از سطح زهره از چشم‌انداز سطح آن تهیه کرد. اکنون که برخی نشانه‌های حیات در اتمسفر این سیاره یافت شده است احتمالا ماموریتهای بیشتری در آینده به مقصد آن اعلام خواهند شد.
 
 
کد مطلب: 62396
نام شما
آدرس ايميل شما


مومو
feedback
Iran, Islamic Republic of
من هم موافقم مال روسیه باشه سیاره زهره.کلا برای خودش همش مال شما
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام