۱
۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۵۶

ساخت پوست مصنوعی برای لمس واقعیت مجازی

ایتنا- محققان موفق به ایجاد پوست مصنوعی جدیدی شده‌اند که می‌تواند حس لامسه را به فناوری واقعیت مجازی بیفزاید و تجربه همه‌جانبه‌ای به کاربر ارائه کند.
ساخت پوست مصنوعی برای لمس واقعیت مجازی
محققان موفق به ایجاد پوست مصنوعی جدیدی شده‌اند که می‌تواند حس لامسه را به فناوری واقعیت مجازی بیفزاید و تجربه همه‌جانبه‌ای به کاربر ارائه کند.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی digitaltrends، ما عادت کرده‌ایم که بازخورد لمسی جزئی از تعامل ما با تلفن‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های ما باشد. حس لامسه ما بخش بزرگی از تعامل با محیط اطراف را تشکیل داده است و ورودی‌های کوچک آن می‌توانند اطلاعات زیادی را منتقل کنند.
با این‌ حال، هر کس که ابزار بازخوردهای لمسی دستگاه‌های واقعیت مجازی را امتحان کرده باشد، می‌تواند شهادت بدهد که ورود حس لامسه به تعاملات این سیستم کلید اصلی همه‌جانبه کردن آنها است.
 
هم‌اکنون موسسه فناوری فدرال سوئیس پوست مصنوعی انعطاف‌پذیری ساخته‌اند که بازخوردهای لمسی ایجاد می‌کند و می‌توان از آن در شمار زیادی از فناوری‌ها از قبیل واقعیت مجازی تا توان‌بخشی پزشکی استفاده کرد.
این پوست از جنس سیلیکون ساخته شده است و شامل الکترودهایی است که می‌توانند با فشار یا لرزش بازخوردهای لمسی ایجاد کنند.
 
 
این پوست، حسگرهایی را در خود جای داده است که می‌توانند تغییر حالت‌ها را شناسایی کرده و بازخورد را بر اساس پاسخ به حرکات تنظیم کنند و به‌ این‌ ترتیب، این پوست را کارآمدتر کرده و پاسخ‌های واقع‌گرایانه‌تری ایجاد کنند.

هرشل سونار به‌عنوان راهبر این تحقیق در این رابطه اظهار داشت که: «این اولین باری است که ما یک پوست مصنوعی کاملاً نرم ایجاد کرده‌ایم که در آن هم حس‌گرها و هم محرک‌ها قرارگرفته‌اند.»
 
در خصوص این ابداع گفته شده که پوست مصنوعی قابل کشیدن و همچنین انعطاف‌پذیر است و تا چهار برابر طول اصلی آن کشیده می‌شود. این به معنای آن است که این پوست باید بتواند در برابر سختی‌های حرکات روزانه مقاومت کند و بنابراین می‌تواند به ابزاری برای بیمارانی که احساس لمس خود را از دست داده‌اند، تبدیل شود.
علاوه بر این می‌توان برای ایجاد تجربیات واقعیت مجازی همه‌جانبه از آن استفاده کرد.
 
کد مطلب: 58341
برچسب ها: واقعیت مجازی
نام شما
آدرس ايميل شما


سلام.خانم.مقلول
feedback
Iran, Islamic Republic of
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام