۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۲

برنامه نوکیا برای ورود به عرصه واقعیت مجازی

ایتنا- نوکیا قصد دارد تا با استفاده از دوربین 60 هزار دلاری اوزو (ozo) به سراغ ورود به رقابت در بازار واقعیت مجازی برود.
برنامه نوکیا برای ورود به عرصه واقعیت مجازی


نوکیا قصد دارد تا با استفاده از دوربین ۶۰ هزار دلاری اوزو (ozo) به آستانه ورود به رقابت در بازار واقعیت مجازی برود.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبر تحلیلی engadget، شرکت نوکیا پس از عدم توفیق در زمینه تلفن همراه و افول شدیدی که در طول چند سال اخیر تجربه کرده است به صورت هوشمندانه‌تری به سراغ سرمایه‌گذاری بر روی فناوری‌های مختلف می‌رود. در همین راستا این شرکت قصد دارد تا با کمک یک دوربین ویژه به سراغ ورود به بازار پر جنب‌ و جوش واقعیت مجازی برود.

این دوربین که اوزو نام دارد در حقیقت یک گوی ویژه است که دارای قابلیت فیلم‌برداری به‌صورت ۳۶۰ درجه و تولید تصاویر مورد نیاز برای عینک‌های واقعیت مجازی خواهد بود.

 

این دوربین قرار است تا در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۱۶ میلادی یعنی فصل زمستان سال ۱۳۹۴ روانه بازار شود. البته خریداری کردن این دوربین برای کاربران عمومی چندان معقول به نظر نمی‌رسد زیرا برچسب قیمت قرارگرفته بر روی اوزو مبلغ ۶۰ هزار دلار را نشان می‌دهد.

این دوربین با سینک کردن دو حسگر تصویری دارای کیفیت 2K می‌تواند اطلاعات را برداشت کرده و آنها را بر روی یک هارد SSD به حجم ۵۰۰ گیگابایت ذخیره کند.

شایان‌ذکر است که خریداری کردن تجهیزات جانبی این دوربین نیز ۱۵۰۰ دلار هزینه در بر خواهد داشت و به همین جهت پیش‌بینی می‌شود که تنها مخاطبین خاصی مدنظر نوکیا قرار داشته باشند و این دوربین در سطح عمومی بازار چندان به چشم نخواهد خورد.
 
کد مطلب: 39583
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام