۱
plusresetminus
چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۹

مایکروسافت: دولت روسیه به دنبال هک کرده سیستم‌های اینترنت اشیاء است

ایتنا - مایکروسافت در یک پست وبلاگی اظهار داشته است: «دستگاه‌های به نقاط توجهی تبدیل‌ شده‌اند که هکرهای از طریق آن‌ها به شبکه‌ها ورود کرده و به دنبال دسترسی بیشتر می‌گردند.»
مایکروسافت:  دولت روسیه به دنبال هک کرده سیستم‌های اینترنت اشیاء است
مایکروسافت امروز اخطار داد که هکرهای دولت روسیه برای رخنه به شبکه‌های کامپیوتر از دستگاه‌های رمزگشای ویدیو، پرینتر و اینترنت اشیا استفاده می‌کنند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  thenextweb، مایکروسافت در یک پست وبلاگی اظهار داشته است:« دستگاه‌های به نقاط توجهی تبدیل‌ شده‌اند که هکرهای از طریق آن‌ها به شبکه‌ها ورود کرده و به دنبال دسترسی بیشتر می‌گردند.» بر اساس این پست، محققان امنیتی مایکروسافت ابتدا این دسته از حمله‌ها را در ماه آوریل کشف کردند و اظهار داشت که هکر توانسته است به پرینتر سازمان، تلفن VOIP و یک رمزگشای ویدیو در موقعیت‌های مکانی مختلف رخنه کند. هرکدام از این دستگاه‌ها از طریق سروری که به گروه هکرهای Strontium دولت روسیه تعلق داشت با یکدیگر در ارتباط بودند.
 
 
 
سال گذشته اف.بی.آی دریافت که این گروه از هکرها مقصر حمله‌ای هستند که بیش از 500 هزار روتر را در 54 کشور جهان تحت تأثیر قرار داده بود. این گروه همچنین یکی از دو گروه احتمالی هک کمیته ملی دموکرات در انتخابات 2016 آمریکا بودند. همچنین ارتباط با هک‌های مرتبط با World Anti-Doping Agency، German Bundestag و کانال فرانسوی TV5Monde TV در رزومه این گروه دیده می‌شود.
 
البته بر اساس مایکروسافت مقصر اصلی در این دسته از حملات، اقدامات امنیتی مخرب بوده است که از میان آن‌ها می‌توان به استفاده از پسوردهای پیش‌فرض یا پسوردهایی که حدس زدن آن‌ها بسیار ساده است یادکرد. البته مثال دیگر در رابطه با این اقدامات امنیتی مخرب از جانب کاربر مرتبط با استفاده از نسخه‌های فرم در قدیمی‌تری است که آسیب‌پذیری امنیتی ویژه‌ای داشته است.
 
در این گزارش آمده است که:« در حال که بخش اعظم تمرکز صنعت امنیت روی تهدیدهای سخت‌افزاری است ما توانیم در این مثال ببینیم که مخالفتم می‌توانند از مشکلات امنیتی و پیکربندی‌های ساده‌تری برای رسیدن به اهداف خود بهره‌برداری کنند.
 
کد مطلب: 57654
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام