۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۲

محافظت مایکروسافت از نابغه شطرنج جهان

ایتنا - قهرمان شطرنج جهان نگران است که مبادا روسیه داده‌های مربوط به شطرنج او را برباید و به رقیب روسی وی تحویل دهد.
محافظت مایکروسافت از نابغه شطرنج جهان


شما شاید نام ماگنوس کارلسن را نشنیده باشید؛ مگر اینکه طرفدار شطرنج باشید.
این شطرنج‌باز ۲۵ ساله نروژی، پس از آنکه در سن ۱۳ سالگی قهرمان grandmaster شطرنج شد، اکنون عنوان قهرمان جهانی شطرنج را با خود به همراه دارد.

اما با اینکه او با لقب «موتسارت شطرنج» شناخته می‌شود، با مشکلی روبرو شده و از مایکروسافت برای حل آن کمک خواسته است.

به گزارش ایتنا به نقل از تلگراف، مایکروسافت به کارلسن این اطمینان خاطر را داده که برای او محیط تمرینی امنی فراهم کند و ابزارهای ارتباطی و مشارکتی او را نیز ایمن‌سازی نماید؛ اگرچه این شرکت در مورد جزئیات توضیحی نمی‌دهد.

کارلسن در حال حاضر خودش را برای رقابت با قهرمان شطرنج روسیه، سرگئی کارجاکین آماده می‌کند. کارجاکین یک رقیب بزرگ محسوب می‌شود؛ اما این واقعیت به هیچ وجه موجب ترس کارلسن نشده است. چیزی که موجب هراس کارلسن شده، روسی بودن کارجاکین است که این شک و شبه را برانگیخته که مبادا هکرهای روسی تصمیم بگیرند با ربودن داده‌های کارلسن، به کارجاکین کمک کنند.

آماده‌سازی برای مسابقات شطرنج و نبرد بر سر عنوان قهرمانی شطرنج جهان، نیازمند تمرین‌های زیادی است. این کار با بازی با کامپیوترها انجام می‌شود که می‌توان راهبردهای مختلفی را در برابر آنها امتحان کرد. دانستن راهبردهای احتمالی به رقیب این امکان را می‌دهد تا خود را برای نبرد آماده کند. البته امکان اثبات این تقلب هم خیلی نامحتمل است.


چنین تضمینی از سوی مایکروسافت، حداقل موجب آرامش ذهنی کارلسن می‌گردد و موجب می‌شود تا تمرکز خود را روی آماده‌سازی برای مسابقات بگذارد.

مسابقات قهرمانی شطرنج ۲۰۱۶، در شهر نیویورک و از ۱۱ تا ۳۰ نوامبر برگزار می‌گردد و برنده این مسابقه، صاحب ۱.۱ میلیون دلار جایزه خواهد شد.
 
کد مطلب: 46366
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام