۰
plusresetminus
شنبه ۴ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۰

حمله هکری های روس به ارتش اوکراین

ایتنا- منابع خبری از حمله بدافزاری روس‌ها به شبکه‌های رایانه‌ای توپخانه ارتش اوکراین خبر می‌دهند، امری که نشانگر آغاز دور تازه‌ای از نبردهای سایبری میان کشورهای مختلف است.
حمله هکری های روس به ارتش اوکراین


 یک گروه هکری که ظاهرا دارای پیوندهایی با واحد اطلاعات ارتش روسیه است از یک برنامه آلوده آندرویدی برای ردگیری واحدهای توپخانه ارتش اوکراین در منطقه دونبان در شرق اوکراین استفاده کرده است.

به گزارش ایتنا از مهر به نقل از یو.اس.ای.تودی، بررسی‌های موسسه امنیت سایبری کراوداسترایک نشان می‌دهد گروه یاد شده که فنسی بیر نام دارد، بدافزارهای مخرب خود را در یک برنامه نرم‌افزاری مورد استفاده ارتش اوکراین جاسازی کرده است. این برنامه از سال ۲۰۱۳ توسط افسران ارتش این کشور برای تسریع در حملات توپخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هکرهای فنسی بیر متهم به حمله به شبکه‌های رایانه‌ای کمیته ملی دموکراتیک وابسته به حزب دموکرات آمریکا هم هستند و تحقیقات در این زمینه کماکان ادامه دارد. بدافزار طراحی شده توسط این هکرها که X-Agent نام دارد از اواخر سال ۲۰۱۴ تا اوایل سال ۲۰۱۶ در حال فعالیت بوده و از آن برای جمع آوری اطلاعات از ارتش اوکراین و به خصوص واحد توپخانه آن استفاده شده است.

اوکراین و روسیه از زمان جداسازی شبه جزیره کریمه از اوکراین توسط روسیه روابط خوبی با هم ندارند و روس‌ها در تلاش هستند به هر نحو ممکن در مورد نبرد ارتش اوکراین با جدایی طلبان روس در شرق این کشور اطلاعات کسب کنند.

بدافزار X-Agent ضمن جاسوسی از ارتباطات نظامیان اوکراینی و جمع آوری اطلاعات مکانی توانسته از ۹۰۰۰ افسر توپخانه ارتش اوکراین که از گوشی های اندرویدی آلوده به این بدافزار استفاده می‌کردند جاسوسی کند. سرقت این حجم از اطلاعات زنگ خطر را برای ارتش‌های جهان که به نحوی روزافزون به ابزار فناوری استفاده می‌کنند به صدادرآورده است.
کد مطلب: 47115
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام