۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۲

یک‌پنجم اینترنت جهان مبتنی ویندوز سرور ۲۰۰۳ بازنشسته شده

ایتنا - 175 میلیون سایت اینترنتی در جهان به صورت مستقیم مبتنی بر سرورهایی فعالیت می‌کنند که روی آنها ویندوز سرور 2003 نصب شده است.
یک‌پنجم اینترنت جهان مبتنی ویندوز سرور ۲۰۰۳ بازنشسته شده


میلیون‌ها کاربر اینترنتی که به صورت روزانه در سایت‌های مختلف گشت‌وگذار می‌کنند، بدون آنکه مشکلی داشته باشند در معرض تهدید امنیتی جدی قرار گرفته‌اند. زیرا ۶۰۰ هزار دستگاه رایانه مرکزی که همچنان مبتنی بر سیستم عامل ویندوز سرور ۲۰۰۳ به فعالیت خود ادامه می‌دهند در مقابل خطرات جدی آسیب‌پذیرند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اینکوئیرر، مایکروسافت حدود یک ماه قبل در تاریخ ۱۴ ژوئیه به پشتیبانی از ویندوز سرور ۲۰۰۳ پایان داد. اما هم‌اکنون سایت‌های اینترنتی مختلف برای به‌روزرسانی با مشکل مواجه شده‌اند و این مسئله نشان می‌دهد که یک‌پنجم اینترنت همچنان بر پایه سرورهایی به فعالیت خود ادامه می‌دهند که روی آنها سیستم عامل ویندوز سرور ۲۰۰۳ نصب شده است.

مرکز تحقیقاتی Netcraft که این آمار و ارقام را منتشر کرده است در گزارش جدید خود توضیح داد که ۱۷۵ میلیون سایت اینترنتی در جهان به صورت مستقیم مبتنی بر سرورهایی فعالیت می‌کنند که روی آنها ویندوز سرور ۲۰۰۳ نصب شده است.

به دنبال بازنشستگی ویندوز XP و بروز مشکلات امنیتی فراوان، بسیاری از مدیران ارشد اعلام کردند که می‌بایست سراغ نسخه‌های جدید سیستم عامل مایکروسافت بروند و در همین راستا با بازنشستگی ویندوز سرور ۲۰۰۳ نیز تصمیمات مشابه اتخاذ شد تا جلوی بروز مشکلات جدی‌تر گرفته شود.

 

در این راستا بودجه‌های فراوان برای به‌روزرسانی ویندوز سرور ۲۰۰۳ اختصاص یافت و پروژه‌های مختلف تعریف شد. اما در واقع هیچ اتفاقی صورت نگرفت و کارشناسان امنیتی اعلام کردند خطرات مربوط به ویندوز سرور ۲۰۰۳ بسیار گسترده‌تر از ویندوز XP است و می‌تواند به صورت غیرمستقیم میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان را با مشکل مواجه کند.

مرکز تحقیقاتی Netcraft اعلام کرد از جمله سازمان‌های بزرگی که همچنان مبتنی بر ویندوز سرور ۲۰۰۳ فعالیت می‌کنند می‌توان به بانک جهانی ING Direct، NatWest و شرکت تولیدکننده ابزارهای امنیتی Panda Security اشاره کرد.
 
کد مطلب: 37629
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام