۰
plusresetminus
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۰

مایکروسافت از «ویندوز سرور ۲۰۰۳» بازنشسته شده پشتیبانی می‌کند

ایتنا - مایکروسافت معمولا به گروه محدودی از مشتریان ویژه که قراردادهای گران منعقد کرده‌اند، این نوع پشتیبانی را پیشنهاد می‌دهد.
مایکروسافت از «ویندوز سرور ۲۰۰۳» بازنشسته شده پشتیبانی می‌کند


هفته گذشته شرکت مایکروسافت به صورت رسمی به پشتیبانی از سیستم عامل ویندوز سرور ۲۰۰۳ پایان داد و به کاربران جهانی خود اعلام کرد که از تاریخ ۱۴ ژوئن ۲۰۱۵ هیچ گونه اقدام امنیتی برای سیستم عامل بازنشسته شده انجام نمی‌دهد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از زد.دی.نت، این مسئله به آن معنی خواهد بود که کاربران از این پس قابلیت جدیدی، ابزار امنیتی یا به‌روزرسانی برای حذف حفره‌های امنیتی را روی دو سیستم‌عامل Windows Server 2003 و Windows Server 2003 R2 در اختیار نمی‌گیرند.

اما با همه این توضیحات یک استثنا در این زمینه وجود دارد. کاربرانی که قراردادهای گران با مایکروسافت منعقد کرده‌اند به صورت سفارشی قادر خواهند بود همچنان وصله‌های امنیتی را برای ویندوز سرور ۲۰۰۳ دریافت کنند.

مایکروسافت معمولا این نوع قراردادها را به گروه محدودی از مشتریان ویژه خود پیشنهاد می‌دهد که در زمینه ویندوز XP نیز پس از بازنشسته شدن سیستم عامل مذکور اقدام مشابه را انجام داد.

 

زمانی که مایکروسافت در آپریل ۲۰۱۴ به پشتیبانی از ویندوز XP پایان داد، این شرکت با گرفتن هزینه‌های جدید و انعقاد قرارداد تازه به گروهی از مشتریان خود امکان داد برخی پشتیبانی‌ها را دریافت کنند.

هم‌اکنون پیش‌بینی می‌شود که این فرآیند برای سیستم عامل ویندوز سرور ۲۰۰۳ هم دنبال شود و این طور که منابع آگاه گزارش داده‌اند، مایکروسافت تا تاریخ نامعلوم برای گروه ویژه کاربران خود از آن پشتیبانی می‌کند.
 
کد مطلب: 37148
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام