۱
۰
plusresetminus
دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۸

تحقق وعده افزایش ظرفیت اینترنت به ۱۰۰ گیگ در ۱۰۰ روز

ایتنا- واعظی: پهنای باند داخلی 20 درصد افزایش داشته است.
تحقق وعده افزایش ظرفیت اینترنت به ۱۰۰ گیگ در ۱۰۰ روز


وزیر ارتباطات، وضعیت و پیشرفت برنامه‌های وزارت ارتباطات در ۱۰۰ روز را تشریح کرد و گفت: در این مدت ظرفیت اینترنت کشور به ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه رسیده و پهنای باند داخلی ۲۰ درصد افزایش یافته است.



به گزارش ایتنا از فارس، محمود واعظی امروز در جمع خبرنگاران در خصوص عملکرد وزارت ارتباطات در پایان برنامه ۱۰۰ روزه دولت اظهار داشت: مهمترین دستاورد ۱۰۰ روزه دولت، دستاورد بزرگ هسته‌ای بود که طبق وعده در برنامه ۱۰۰ روزه انجام شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: در وزارت ارتباطات، برنامه ۱۰۰ روزه در بخش‌های مختلف پیشرفت‌های خوبی داشته است که مهمترین آن تحقق وعده افزایش پهنای باند اینترنت کشور از ۷۲ گیگابیت بر ثانیه به ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه است.

وی ادامه داد: همچنین با بررسی نیازهای مردم، پروژه‌های مختلفی در وزارت ارتباطات تعریف شده بود که راه‌اندازی تلفن گویای ۱۹۵ و جدیت در پیگیری نیازهای مناطق محروم و روستاها از جمله آنها است.

واعظی گفت: در وزارت ارتباطات درنظر داریم که تا پایان ۴ سال، ۱۴ دوره ۱۰۰ روزه را داشته باشیم و برنامه‌ها را در این ۱۴ دوره محقق کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: همچنین در وضعیت فضای کار، بهبود مناسبی حاصل شده و آرامش خوبی بین بخش‌های مختلف به وجود آمده است. اکنون فضا، فضای کار شده و مشکلاتی که در گذشته وجود داشته برطرف شده است.

وی همچنین از افزایش پهنای باند داخلی در برنامه ۱۰۰ روزه خبر داد و گفت: در پایان ۱۰۰ روز نخست دولت، پهنای باند داخلی ۲۰ درصد افزایش یافته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: از این پس، شرکت پست طبق نیاز مردم، هر ماه یک خدمت جدید به مردم ارائه خواهد کرد که از آن جمله می‌توان به رساندن نامه‌های دستگاه‌های دولتی و حتی خریدهای روزانه اشاره کرد.

واعظی تأکید کرد: آنچه که اکنون در پایان ۱۰۰ روز محقق شده، نتیجه تلاش همه همکاران در وزارت ارتباطات بوده است.

واعظی در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه وزارت ارتباطات برای شبکه‌های اجتماعی گفت: در خصوص شبکه‌های اجتماعی ۲ برنامه داشتیم؛ نخست باید پهنای باند و امکانات فنی برای دسترسی به شبکه‌های اجتماعی و ایجاد آنها بیشتر شود و دوم، خودم در شبکه‌های اجتماعی داخلی موجود صفحه داشته باشم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: هم‌اکنون چند شبکه اجتماعی داخلی وجود دارد که در حال کار هستند و مورد تأیید هستند و اشکالی ندارند.

وی گفت: در هر ۵ شبکه اجتماعی موجود یک صفحه خواهم داشت و هر کدام که مراجعات مردم به آن بیشتر شد را بیشتر مورد توجه قرار خواهم داد و پیگیری خواهم کرد.

وی در توضیح بیشتر در خصوص تلفن گویای ۱۹۵ (راه ارتباطی وزارت ارتباطات با مردم) گفت: مردم با این شماره می‌توانند در تمام موضوعات به وزارت ارتباطات گزارش دهند. سامانه‌ای در وزارت ارتباطات طراحی شده که شکایات مردم ابتدا به اپراتورهای مربوطه ارجاع داده می‌شود و پیگیری ادامه می‌یابد. سپس در بازه‌های زمانی معین، برای مثال هر ماه یا هر دوماه یکبار به مردم گزارش می‌دهیم که کدام اپراتور بیشتر جوابگوی مردم بوده است.

واعظی همچنین در پاسخ به سؤالی در خصوص اپراتور سوم تلفن همراه و وعده ارائه مجوز نسل ۴ به اپراتورهای دیگر در پایان انحصار اپراتور سوم گفت: به دلیل مشکلات رایتل، سعی کردیم برای کمک به این اپراتور، دوره انحصار آن را تمدید کنیم. رایتل تا مرداد ۹۳ وقت دارد تا بازار خود را به دست آورد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اکنون مردم و کشور نمی‌توانند از نسل جدیدی از ارتباطات که در دنیا وجود دارد و بهره‌برداری‌های مختلفی از آن می‌شود، استفاده کنند.

وی ادامه داد: همانگونه که اعلام کرده‌ایم، دوره انحصار رایتل را تمدید نخواهیم کرد و در پایان مدت انحصار رایتل، اجازه ارائه سرویس‌های نسل بالاتر را به اپراتورهای دیگر خواهیم داد.

واعظی تصریح کرد: توصیه من به اپراتورهای دیگر این است که با توجه به تأخیرهای نسل ۳ و توسعه نسل ۴ در دنیا، به سرعت به سراغ نسل ۴ بروند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد: اگر در سال‌های قبل، من مسئول بودم، اجازه نمی‌دادم مشکلات فعلی برای رایتل ایجاد شود، اما اکنون نمی‌توان مردم و کشور را به هر دلیل از خدمات محروم کرد.
کد مطلب: 28524
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
این روزها کمتر با افت سرعت مواجه میشم که نشون میده پهنای باند مقداری افزایش پیدا کرده ولی افزایش سرعتی هم حس نمیکنم.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام