۳
۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۹

راهکار وزیر ارتباطات برای کاهش هزینه‌های ارتباطی

ایتنا- محمود واعظی ارائه و استفاده از بسته‌های تشویقی اپراتورها را راهکاری برای پائین آوردن هزینه‌های ارتباطی مردم دانست.
راهکار وزیر ارتباطات برای کاهش هزینه‌های ارتباطی


به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وزیر ارتباطات در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه با وجود تاکید وزیر ارتباطات برای کاهش هزینه‌های ارتباطی اکنون اپراتورهای مختلف اقدام به افزایش تعرفه کرده‌اند و هزینه ارائه سرویس 3G در آنها نیز ارزان نیست اظهار کرد: اکنون مهمترین بحث ما این است که در این زمینه باید یک سقف تعرفه در سازمان تنظیم مقررات ارتباطات مشخص شده باشد تا هیچ اپراتوری اجازه نداشته باشد فراتر از آن عمل کند. که البته این اتفاق افتاده است اما موضوع دیگری که به عنوان راهکار در نظر گرفته شده ارائه بسته‌های مختلف تخفیفی است.

وی ادامه داد: اکنون تکنولوژی نسل‌های سوم و چهارم در کشور درحال نصب است و امیدواریم تا شهریور ماه امسال قادر باشیم بدون نقص این کار را دنبال کنیم اما باید به این مساله هم توجه داشت که برای ورود به این نسل‌ها لازم است حتما نرم افزارهای مختلف داخلی نیز تولید شوند تا نیازهای کشور در داخل تامین شود.

واعظی همچنین عنوان کرد: در حال حاضر اپراتورهای مختلف به ارائه بسته‌های مختلف پرداخته‌اند و پس از ارائه ۳G نیز در زمینه اینترنت نیز این بسته‌ها ارائه خواهد شد تا تعرفه‌های مردم کاهش پیدا کند و رقابت میان اپراتورها شرایط را به گونه‌ای بهتر پیش برد.

وزیر ارتباطات در ادامه صحبت‌های خود در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال واگذاری مجوز همزمان به همراه اول و ایرانسل برای ورود به نسل‌های بالاتر ارتباطی توضیح داد: برای ما فرقی ندارد و به محض این که مذاکرات همراه اول با سازمان تنظیم مقررات ارتباطات پایان پیدا کند و آنها اجازه کار آزمایشی به این اپراتور داده خواهد شد و در صورت مثبت بودن نتایج آزمایشات پروانه ورود نسل‌های بالاتر برایشان صادر می‌شود؛ اکنون مذاکرات درحال پیشرفت است.

واعظی اظهار کرد: تلفن همراه طی ۲۰ سال گذشته پیشرفت سریعی در کشور داشته است اما در دوره‌ای وقفه‌ای پیش آمد و ما طی یک سال گذشته تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا با سرمایه‌گذاری و آزاد کردن تکنولوژی و ارائه مجوز ورود نسلهای بالاتر به اپراتورهای مختلف شرایطی را ایجاد کنیم که کم کاری گذشته جبران شود.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که نظرش درباره ایجاد نرم افزارهای ارتباطی داخلی از چه قرار است توضیح داد: ما در حد توان به تولیدکنندگان نرم افزار کمک خواهیم کرد و به طور جدی از ورود افراد به این عرصه استقبال می‌کنیم چرا که ما نمی خواهیم مردم را از دسترسی به تکنولوژی‌های جدید منع کنیم بلکه به دنبال آن هستیم که خود کاربران نرم افزارهای داخلی را ترجیح دهند.
کد مطلب: 31822
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
لطفا اینترنت با سرعت و کیفیت و قیمت جهانی به مردم بدید
feedback
Iran, Islamic Republic of
جناب وزیر اینترنت رو دریاب تو را به خدا.
مرتضی
feedback
Iran, Islamic Republic of
^^ما نمی خواهیم مردم را از دسترسی به تکنولوژی‌های جدید منع کنیم^^ به حرف شاید نه ولی عملا چرا دقیقا داره چنین کاری در داخل صورت میگیره و اگر غیر از این بود رتبه کشور ما در مورد یکسری از مسائل از بیشتر کشورهای جهان و حتی کشورهای منطقه و همسایه پایینتر نمیبود.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام