۳
۰
plusresetminus
شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۳۹

عشق و نفرت آقای وزیر به اینترنت

ایتنا - قاعدتاً اگر شما به‌عنوان مخاطب به دنبال پاسخی منطقی برای سئوال فوق باشید از طریق اظهارات وزیر به جواب روشنی نمی‌رسید.
عشق و نفرت آقای وزیر به اینترنت


مجتبی محمودی - این اینترنت چیست که ما را در مواجه با آن این‌چنین گرفتار تناقض می‌شویم؟

آیا اینترنت پدیده کاربردی، کارآمد و مثبتی است که این‌چنین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران به‌عنوان عالی‌ترین مقام مسوول در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران هر از گاهی با اعلام ضریب نفوذهای شگفت‌انگیز در صدد سفید نمایی توسعه این پدیده ارتباطی قرن بر می‌آید و اعلام می‌کند که در حال حاضر ضریب نفوذ اینترنت ایران ۴۳ درصد است.

یا اینکه پدیده شیطانی قرن است و موجبات انحراف در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی و مذهبی را برای شهروندان فراهم می‌آورد و باید وزیر ارتباطات ایران به عنوان یکی از اعضاء کمیته تعیین مصادیق فیلترینگ از محدود سازی محتوایی و فنی آن با هر انگیزه‌ای دفاع کند.

قاعدتاً اگر شما به‌عنوان مخاطب به دنبال پاسخی منطقی برای سئوال فوق باشید از طریق اظهارات وزیر به جواب روشنی نمی‌رسید. چراکه نمی‌توان همزمان هم شیفته بود هم منزجر، هم عاشق بود هم متنفر. بخشی از اظهارت بیان شده درخصوص ضریب نفوذ اینترنت یا همانندسازی بسترهای شبکه‌ای و زیرساختی ایران با کشورهای ترکیه و کره که به‌صورت عینی و عملی وضعیت توسعه اینترنت و خدمات مبتنی بر آن با ایران قابل مقایسه نیست، نشان از شیفتگی به توسعه اینترنت و خدمات آن دارد که در مقابل با اظهاراتی همچون ام‌الفساد بودن این پدیده، در تناقض کامل قرار می‌گیرد.

طبق استانداردهای مألوف توسعه هر پدیده‌ای از طریق محدود سازی آن پدیده نه تنها عملی نیست بلکه غیر ممکن است. اگرچه پدیده‌هایی که کارکردهای انسانی اجتماعی پیدا می‌کنند می‌توانند وجه منفی گاه غیراخلاقی داشته باشند اما این به این معنا نیست که بتوان به دلیل وجوه منفی که قالبا در کارکرد‌های پدیده‌ها نهفته است از طریق محدودسازی و منع آن به نتیجه مطلوبی رسید جز اینکه پس از مدتی ما را در مواجهه با خود تبدیل به انسانی منتاقض می‌سازد که گاه عاشقیم، گاه فارغ.
کد مطلب: 19892
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
بی خود پای وزیر نندازین این این بد رفتاری ها کار اطلاق فکر اقایانه
محمود
feedback
نمیدونم با این همه حرفی که در دل است چه چیز را باید گفت!!!
وزیر فناوری اطلاعاتی که الگوی معرفی علوم اطلاعات در کشور است وقتی در مصاحبه هایش استفاده نکردن خود از ایمیل و وبلاگ و... را یک نکته ی مثبت اعلام میکند و میگوید همه ی ایرانیان از سرعت اینترنت راضی هستند!!چه انتظاری ازش میرود که به من و توی جوان که در عصر ارتباطات قرار داریم توجه کند.
شما مثال بسیار خوبی از کشورهایی مثل کره زدید که اینترنت را هم به صورت رایگان به مردم ترایه میدهند(البته این رو نسبت به قیمت میگم).
اما ما هنوز در ارایه کردن اپراتور سوم موندیم!!چرا ؟خدا میداند و بس!
مرتضی
feedback
جناب اقای وزیر اطلاعات چرا پروژه فیبر نوری تا منازل متوقف شد و اجرایی نشده؟
چرا برای اینترنت محدودیت سرعت گذاشتید؟
چرا باید محدودیت حجمی داشته باشیم؟
چرا باید اینترنتی داشته باشیم که پنج برابر دیگر کشورها گرانتر باشد؟(البته بین 10 نفر اشتراک گذاشته شده تا رسیده به این!)
چرا باید به جای اینکه به فکر افزایش سرعت و برداشتن محدودیت ها باشی به فکر اینترنت ملی و شسته و رفته و پاک و نجیب (!)و ... هستی؟
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام