۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۵۸
ایلان ماسک پاسخ می‌دهد:

چه زمانی هوش مصنوعی از باهوش‌ترین انسان پیشی می‌گیرد؟

ایتنا - ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت‌های تسلا، اسپیس‌ایکس و مالک ایکس معتقد است که هوش مصنوعی تا سال ۲۰۲۵ یا ۲۰۲۶ می‌تواند از باهوش‌ترین انسان‌ جهان پیشی بگیرد.
چه زمانی هوش مصنوعی از باهوش‌ترین انسان پیشی می‌گیرد؟

هوش مصنوعی روزبه‌روز درحال پیشرفت است و به‌همین‌صورت نیز نگرانی‌های مربوط به این فناوری درحال افزایش است. درحال‌حاضر یکی از نگرانی‌های مربوط به پیشرفت هوش مصنوعی، امکان رقابت آن با انسان‌ها در آینده است. هرچند هنوز مشخص نیست که مدل‌های هوش‌مصنوعی چه زمانی قادر خواهند بود تا مانند انسان فکر کنند، اما «ایلان ماسک»، در پست جدید خود ادعا کرده که تا سال آینده میلادی ممکن است شاهد این فناوری باشیم.

ایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی با انتشار یک پست جدید در شبکه اجتماعی ایکس خود نوشت که هوش مصنوعی(AI) تا سال ۲۰۲۵ و تا سال ۲۰۲۹ از کل بشریت باهوش‌تر خواهد بود.

ماسک در ایکس نوشته است: هوش مصنوعی احتمالا سال آینده باهوش‌تر از هر انسانی خواهد بود. تا سال ۲۰۲۹، هوش مصنوعی احتمالا از مجموع همه انسان‌ها باهوش‌تر است.

 

ایلان ماسک نسبت به هوش عمومی مصنوعی(AGI) خوش‌بین است. ماسک در سال‌های اخیر نظرات خود را در مورد هوش مصنوعی بسیار واضح بیان کرده است. به عنوان مثال، در ماه نوامبر سال ۲۰۲۳، ماسک چشم انداز خود را از آینده‌ای به اشتراک گذاشت که در آن هوش مصنوعی هر کاری انجام می‌دهد.

پیش از این، ماسک، هشدار داده بود که جهان به‌زودی با کمبود شدید برق برای تغذیه هوش مصنوعی و خودروهای برقی مواجه خواهد شد.

به گفته ماسک، هوش مصنوعی و خودروهای برقی با سرعتی باورنکردنی در حال گسترش هستند و پیش‌بینی می‌شود تا یک سال آینده، تقاضای جهانی برق به شدت افزایش یابد. در نتیجه، کشورهای پیشرفته با کمبود ترانسفورماتور و زیرساخت‌های انتقال برق مواجه خواهند شد.
کد مطلب: 78377
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام