۰
plusresetminus
يکشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۸

زاکربرگ ایلان ماسک را بی‌مسئولیت خواند

ایتنا-مارک زاکربرگ به‌تازگی به حمایت از آینده هوش مصنوعی پرداخته و کسانی که آینده این صنایع را با انتشار ترس به خطر می‌اندازند را بی‌مسئولیت خوانده است.
زاکربرگ ایلان ماسک را بی‌مسئولیت خواند


مارک زاکربرگ مدیر شبکه اجتماعی فیس‌بوک، به‌تازگی به حمایت از آینده فناوری هوش مصنوعی پرداخته و کسانی که آینده این صنایع را با انتشار تردید و ترس به خطر می‌اندازند، بی‌مسئولیت خوانده است.


به گزارش ایتنا به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی dailycaller، اخیرا اظهار نظر و گفت‌وگو پیرامون فناوری هوش مصنوعی افزایش یافته، اما جالب اینکه در این میان، اظهار نظر مخالف و گاه شدیداللحن در مقابله با آن نیز دیده می‌شود.
اما مارک زاکربرگ به‌عنوان مدیر ارشد اجرایی فیس‌بوک و موافق با توسعه این فناوری، در رابطه با هوش مصنوعی سخنرانی نموده و ترس برخی افراد از رشد این دسته از فناوری‌ها را شماتت کرده است.

زاکربرگ که همواره با دیدی مثبت به این فناوری نگاه می‌کند و در پی گسترش آن است، در همین راستا نیز کسانی که از رشد این صنایع حیاتی می‌ترسند را بی‌مسئولیت خوانده است.


او اظهار داشت کسانی که از این فناوری انتقاد می‌کنند را درک نمی‌کند، و معتقد است که هوش مصنوعی در طی ۵ تا ۱۰ سال آینده کیفیت زندگی بشر را تغییر داده و کاملا بهبود خواهد بخشید.
او همچنین به رشد فناوری‌ها و نیز تغییر اقتصاد جهانی بر پایه آنها تاکید کرده و این تغییرات را مثبت و کاملا در جهت رفاه بشر تلقی نموده است.

او این موضع‌گیری خود را در جلسه‌ای زنده در فیس‌بوک و خطاب به کاربران این شبکه اجتماعی بیان کرد.

با این حال او دقیقا مخاطبان اصلی سخن خودش را مشخص نکرد، اما بر اساس نظر تحلیلگران، این موضع‌گیری زاکربرگ به‌نوعی علیه گفته‌های سابق ایلان ماسک و استیون هاوکینگ علیه هوش مصنوعی بوده است.

گفتنی است ایلان ماسک چندی پیش اظهار کرده بود که دولت‌ها باید قبل از این‌که هوش مصنوعی به افراد و شهروندان صدمه بزند، به فکر ایجاد قوانینی جدید برای محدود کردن آن‌ باشند.
 
کد مطلب: 49590
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام