۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۴

ایلان ماسک: جهان برای تغذیه هوش مصنوعی با مشکل برق روبرو می‌شود

ایتنا - ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا، هشدار داده است که جهان به‌زودی با کمبود شدید برق برای تغذیه هوش مصنوعی و خودروهای برقی مواجه خواهد شد.
ایلان ماسک: جهان برای تغذیه هوش مصنوعی با مشکل برق روبرو می‌شود

به گفته ماسک، هوش مصنوعی و خودروهای برقی با سرعتی باورنکردنی در حال گسترش هستند و پیش‌بینی می‌شود تا یک سال آینده، تقاضای جهانی برق به شدت افزایش یابد. در نتیجه، کشورهای پیشرفته با کمبود ترانسفورماتور و زیرساخت‌های انتقال برق مواجه خواهند شد.

ماسک در این باره گفت: من هرگز ندیده‌ام که فناوری به این سرعت پیشرفت کند. به نظر می‌رسد که رایانش هوش مصنوعی هر ۶ ماه یک بار ۱۰ برابر افزایش می‌یابد. این‌طور نمی‌تواند ادامه داشته باشد وگرنه از جرم جهان فراتر می‌رود.

وی همچنین خواستار تولید انبوه تجهیزات تولید و انتقال برق شد تا بتوان با افزایش سرسام‌آور تقاضای برق مقابله کرد. او تاکید کرد که صنعت برق باید خود را برای رشد گسترده هوش مصنوعی و خودروهای برقی آماده کند.

در همین حال، منتقدان معتقدند هشدارهای ماسک اندکی مبالغه‌آمیز است. آنها می‌گویند گرچه پیش‌بینی می‌شود مصرف برق جهان تا سال ۲۰۵۰ دو برابر شود، اما ظرفیت‌های تولید برق پاک نیز در حال افزایش است.

علاوه بر این، بهینه‌سازی مصرف برق در بخش خانگی و صنعتی و همچنین پیشرفت فناوری‌های ذخیره‌سازی انرژی می‌تواند به کاهش فشار بر شبکه‌های برق کمک کند.
کد مطلب: 77709
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام