۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۶:۴۵

قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی EV و «نمای فراگیر» گوگل مپس

چیزی فراتر از یک به‌روزرسانی ساده
ایتنا - در قلب این نمای فراگیر یک فناوری به نام میدان‌های درخشندگی عصبی (NeRF) قرار دارد که گوگل می‌گوید برای تبدیل تصاویر دوبعدی به نمایش‌های سه‌بعدی همه‌جانبه بر هوش مصنوعی تکیه دارد.
قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی EV و «نمای فراگیر» گوگل مپس

گوگل، در رویداد جستجوی هوش مصنوعی خود، برخی پیشرفت‌های حاصل‌شده به کمک هوش مصنوعی را که به Maps می‌آیند و اینکه چگونه بیشتر در سمت غوطه‌ور شدن راهنمای بصری برای ناوبری فرو می‌رود، برجسته کرد. اولین مورد آنها نمای فراگیر (Immersive View) برای گوگل مپس است که اولین بار در Google I/O سال گذشته معرفی شد و در رویداد دیگری در سپتامبر به تفصیل توضیح داده شد. نمای همه جانبه اساساً ترکیبی از تصاویر «نمای خیابان» و «واقعیت افزوده» برای ارائه یک نمای هوایی فوتورئالیستی از منطقه اطراف شما است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، گوگل اعلام کرد که نمای فراگیر در مپس اکنون برای لندن، لس‌آنجلس، نیویورک، سانفرانسیسکو و توکیو فعال است. فاز بعدی توسعه آن در ماه‌های آینده آمستردام، دوبلین، فلورانس و ونیز را پوشش خواهد داد.

 

 
در قلب این نمای فراگیر یک فناوری به نام میدان‌های درخشندگی عصبی (NeRF) قرار دارد که گوگل می‌گوید برای تبدیل تصاویر دوبعدی به نمایش‌های سه‌بعدی همه‌جانبه بر هوش مصنوعی تکیه دارد. این شرکت می‌گوید NeRF می‌تواند «به طور دقیق زمینه کامل یک مکان از جمله نور آن، بافت مواد و مصالح و آنچه در پس‌زمینه است را بازسازی کند».
 
هنگام جستجوی مکان با استفاده از نمای فراگیر، کاربران همچنین به یک نوار لغزنده زمانی دسترسی پیدا می‌کنند که به آنها اجازه می‌دهد در ساعات مختلف روز به همان منطقه نگاه کنند. با بررسی مقیاس زمانی کاربران، اطلاعات آب و هوا نیز بر این اساس تنظیم خواهد شد. جدا از تولید صحنه‌های سه‌بعدی هوایی، نمای فراگیر به کاربران این امکان را می‌دهد تا قبل از اینکه وارد آن شوند، نگاهی به مکان‌های داخلی مانند منظره داخل یک کافی‌شاپ، با تمام شکوه سه‌بعدی جهتدار آن، بیندازند.
 


امکانات بیشتر برای خودروهای برقی

 
گوگل علاوه بر اینکه نقشه‌ها را فراگیرتر و واقعی‌تر می‌کند، به تغییر چشم‌انداز صنعت خودرو با ورود خودروهای برقی (EVها) نیز توجه می‌کند و خود را با آن منطبقتر می‌کند. خودروهای الکتریکی که با قابلیت تعبیه‌شده داخلی گوگل ارائه می‌شوند، اکنون با توجه به اطلاعات لحظه‌ای مانند ترافیک و مصرف انرژی، پیشنهادهای مسیر را بر اساس سطوح شارژ فعلی دریافت می‌کنند. اگر رانندگان مسیر اصلی را انتخاب نکنند، می‌توانند مسیر دیگری با ایستگاه شارژ متفاوت انتخاب کنند.
 
کد مطلب: 71871
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام